Feride10 merhaba benim bebeğim henüz 40-60 gün arasındaydı.
İlk saturasyon ölçümü 70-77 arası gelmişti ancak o an tıkanıp olduğu bir andı. Cilt renk bütünlüğü vs bozulmuştu.
Sebebi biriken sekresyonları öksürerek atacak gücü olmayıp aynı zamanda bronşları, bronşit kanallarının vs oldukca minik olmasıydı.
Günden güne saturasyon değerleri düzelmeye başladı 85 civarına geliyordu.
Yalnız bir kez daha ciddi bir kriz yaşamıştı, bu da hastalığının boğmacaya çevirmesi sebebiyle olmuştu. O krizde de malesef saturasyonu ciddi şekilde anlık düşerek siyanoz durumu dahi gözlenmişti.
Bunların hepsi ayının küçük olması ve aşılarının henüz yapılmamış olması ile ilgili. Ayrıca henüz antibiotik de başlanmamıştı hastalık rsv kökenli olduğunu için.
Hastanede yatışının 3. Gününde başlanan antibiotik sonrası 2. Dozdan sonra ani bir iyileşme yaşadı ve taburcu oldu. Evden devam edecektik ciddi hava tedavisine. 2 hafta içerisinde tamamen düzelmiş oldu.
Bizim bakılan oksijen değerleri daha ciddi bir olay. Kan gazı da deniyor. Yoğunbakımlık olup olmadığını değerlendirmek için ölçülüyor.
Parmaktan vs ölçülen saturasyon içib yogunbakım doktorumuz bunu o kadar da kale almayın, boştayken Bile 90 ölçüm yapabilen bir cihaz bu, demişti. Onlar değerlendirmeyi genel duruma göre yapıyorlar.
Sizin oğlunuz yaşı buyuk çok şükür, bedenen de daha büyük olduğu için tıkanmalar daha az olacaktır Allahin izniyle. Zaturrede tedavi de daha kapsamlı olduğu için toparlanma daha hızlı olur diye düşünüyorum. Canınızı sıkmayın malesef berbat bir salgın var ve birçok çocuk şuan pnomoni tarzı hastalık yaşıyor. Ama hepsi de atlatıyor çok şükür ki. Sizinki de atlatacak. Öyle ya da böyle.
Odasını sık sık havalandırmaya, bir tık odayı soğuk tutmaya, karnını doyurmamaya dikkat edin. Serumla besliyorlardır zaten. Mide dolup olup akciğere baskı yapmamalı. Sırtına fizyoterapi uygulamaları yapabilirsiniz. Youtubedan bu uygulamalar erişebilirsiniz.
Allah şifa versin dilerim bir an evvel çıkarsınız sağlıcakla