HaticeClk Bebeğim tv izledi otizm oldu diyen varmı 5 aylık bebeğim tv izliyo seviyor bazen engel koyuyorum ama bazen de alıkoyamıyorm ister istemez izliyor bakıyor direk oraya ben de korkuyorum açıkçası ama çevremde bebeği izleyipte erken konuşan skntı olmayan çok çocuk var bilemedim ya
Buketkkcc HaticeClk bizim hemşiremiz özellikle uyarmıştı. Onun bir arkadaşının bebeğine çok izlettiği için teşhis konulmuş. Valla biz evde hiç tv açmıyoruz. İzlemesem bir şey kaybetmem çocuğumdan kıymetli değil
Alpbeybi HaticeClk otizm olmasa uyaran eksikliği riski var. Olmayabilir evet. Riske girmeye değer mi? Bebek uyanıkken açmayıverin televizyonu
Rruukkiiyee HaticeClk canim benim bebegim 8 aylik bes aylik bebek emin ol anlamaz televizyou baska seyle oyala bence bana herkes izlesin ne olacak kendine eziyet ediyorsun evde ruh gibi yasama ac falan diyorlar ….kimseyi ilgilendirmez ben elimden geldigince izletmiycem surekli oyun oynuyoruz yada baska seyler yapiyoruz……netten oyunlar arastir emin ol oda sende mutlu olursun…. evde hersey bize bakiyor ev isi yemek falan …. ev isini o uyuynca aksam yap surekli duzenli ol herseyi yerli yerine koy … yemegi de fazla.yap.iki gunluk.yersiniz ……. ben boyle yasiyorum …..telefonda caliyor filimler sadece kullagimla.diliyorm. asla ekran yok ….
Mom544154 HaticeClk uyaran eksikliği atipik otizm araştırın derim. Tv izletmekle ilgisizlikten oluyor genelde ikiside
Pelinxx Bizim bi akrabamıza tv sebebiyle otizm tanısı koyuldu. Kesinlikle televizyonu kapalı tutmalısınız bence. Onlar da başka bi çocuğu örnek alarak izletmişler çocuk çok zeki olduğu için. Her çocuk bir değil ve izletilmemesi gerektiğini düşünüyorum
Woody HaticeClk 5 aylık çocuk napıyor da alikoyamiyorsunuz ben anlamadım. Anne çekil mi diyor, kalkip kendi mi açıyor
HaticeClk Woody alıkoyamıyorum derken ister istemez başını çevirip bakıyor geri dönderitorum karşsına koyup da akşama kadar izletmiyorum herhalde
bukaga Glsmnn yok canım karsısına oturtup bırakırsan sıkıntı duyması sorun değil bakması izlemesi sorun
Alissss Glsmnn bence yazik etmeyin. O kadar uyanana maruz kalıyor o sadece sizin ve babasının sesini duymalı bence
arkeologolcam Glsmnn Sese alıştırmanız kesinlikle öneririm ben tv falan hiç açmadım sessizliğe bi alıştı evde karnım guruldasa uyanmaya başladı bu sefer ne bi yere gidebiliyodum ne başka bir şey seste uyumadığı için sonra telefondan ninni açtım hep müzikle alışmasın diye radyo açtım alişsın diye sese alıştırana kadar da anamdan emdiğim süt burnumdan geldi en azından tvden radyo açın zaten ekranda bir şey gözükmüyor sese alışsın
kenankaan HaticeClk 3 yaşına kadar ne kadar az maruz kalsa o kadar iyi, mümkün mertebe çok zorda kalmadıkça izletmeyin, oglum 17 aylık hiç izlemedi mesela, tv telefon bilmez, zaten ileride görecek, bari beyni uyuşmasın böyle şeylerle
Burcinisp HaticeClk yani bu sizin kararınız . Ben evde tv açıyorum. Genelde müzik çalar. Bazen baby tv de açıyorum. Yemek yapabilmek adına. Ama bu benim tercihim. İlk kızımda da açtım. Ben otizmin tv ile sadece tetiklendiği kanaatindeyim.( yani zaten var bi sıkıntı) bununla ilgili takip ettiğim sayfalar var. Şimdi desem hemen uyarıyı yerim. Ama her şeyin fazlası zarar. Biz yetişkinlere bile. Sağlıkla büyütün. Sevgiler
NewwMomm HaticeClk Tv otizm yapmıyor. Yani olmayanı var etmiyor. Otizm temelde varsa olanı ortaya çıkarıyor. Süreci hızlandırıyor.
HaticeClk NewwMomm bende öyle biliyorum özel eğitim okudum hatta ama nedense böyle bi post açıldığı zaman genelde linç yeniliyorum kaldırıyor ben anlamıyorum 7 24 karşsınına koymuyorum zaten bizler küçükken hiç mi bakmamışısz anlamıyorum bu insanları otizm veya diğer türlü hastalıklar zaten varda Buda onları hızlandırır diye biliyorum
Alissss NewwMomm otizm yapmıyor ama otizmli benzeri belirtiler veren uyaran eksikliği yapıyor. Birçok doktor buna otizmli diyor Aslında ismi çok önemli değil önemli olan çocuğa verdiği zarar
Lilos HaticeClk valla canım 10 aylık bebeğim açsam benimkide izler ama sırf bebeğim bakıyor diye tv açmıyorum. Annemlere falan gittiğimizde evet illa açık oluyor tv o zamanlarda mümkün olduğunca başka şeylerle oyalamaya çalışıyorum 🤷♀️
NewwMomm HaticeClk Herşeyin fazlası zarar. Bu sadece bebekler için değil hepimiz için geçerli. Neyi nasıl ne kadar kullanacağını bildikten sonra sorun yok bence. Bizler teknolojinin içine doğurduk çocuklarımızı. O zaman hiç doğurmayacaktık. O yasak bu yasak olunca daha çok cezbedici oluyor. Akşama kadar elinde telefon tablet olan ebeveynlerin çocuklarına yasaklar koyması hiç etik olmuyor. Daha bebekken elimizde telefonları görerek büyüyorlar. Teli elinden düşürmeyen bireylerin ahkam kesmesine gerçekten anlam veremiyorum.
Burcinisp HaticeClk bunu yapmak kişiyi iyi veya kötü yapmaz. Evde zaten asgari düzeyde tv izleniyor. Bağırış vs içeren şeyleri zaten açmıyoruz ufaklık varken. Neyse şimdi devam edip başka şeyler yazacağım olmayacak. Alacağım uyarıyı. Tek diyebildiğim araştırın, okuyun, öğrenin. Otizme çare var kitabı otizmin neden olabileceği ile ilgili güzel bilgiler içeriyor.
piamater HaticeClk tv izledi diye hiç bir çocuk otizm olmuyor. Tv sadece var olan otizmi tetikliyor. Ortaya cıkarıyor ya da şiddetini artırıyor diyebiliriz. Günümüzde tv ile büyüyen o kadar çok cocuk var ki.. Ne yaparsak yapalım onları teknolojiden tamamen soyutlamak imkansız. Ama en aza indirebilirsiniz. Bu arada asırı tv izlemek otizm yapmaz ama dikkat eksikliği ve hioeraktivite bozukluğuna neden olur. Bu da ileri de okul basarı sını kişisel gelişimini etkiler
Asl90 HaticeClk otizm doğuştan gelir sonradan ortaya çıkmaz. Sadece tv izledi diye otizm olmaz yani. Ancak tv dikkat eksikliği gibi sorunlar yaratır. Var olan otizmi tetikler yönde araştırmalar var. Olabildiğince uzak durması en iyisi. Yaşa göre zaman belirliyorlar örneğin 1 yaş günde 15 dk gibi ama sizinki çok küçük daha yorum yapamıyacağım. Benim oğlum 14 aylık tv telefondan uzak hala sadece bir yere gidersek reklam falan görürse ilgisini çekiyor onada karışmıyoruö zaten. Çok takılmamak ama dikkat etmekte lazım en azından ev içi alışkanlığı olmaması en uygunu