gamzegmz_ Kızlar selam 4 gün önce doğum yaptım sezeryanla. Sütüm damla damla geliyordu ama bebeğim doyuyordu yara olmasıyla birlikte çok fazla çekemez oldu. Lansinoh gümüş kapak kullanmama rağmen yarayı önleyemedim. Dünden beri göğüslerim aşırı derecede şişti ağrıyor acıyor bebeğim doymuyor çekemiyor ağlama krizine giriyor. Moralim alt üst oldu o ağladıkça içim gidiyor. Süt sağma makinesiyle çekmeye çalışıyorum şuan 10 çekimde ancak 1 damla geliyor. Nasıl düzelir bu durum yumuşaması için rahat gelmesi için ve yaralar için ne yapmalıyım. Çok zor bi durummuş gerçekten canım çok acıyor
Burcinisp gamzegmz_ sıcak bir duş alın. Sonra sağın kendinizi. Ve biraz bastırıyorum ben sağarken eğer göğsüm şiştiyse. Öyle hemen gelmiyor makineyle. 1 dk sonra az az akmaya başlıyor. Uçları için gümüş kapak vs de kullansanız zamanla geçiyor. Uçların emmeye alışması lazım. Gümüş kapak harici kantaron yağı, tahin yağı sürebilirsiniz
Ecreee gamzegmz_ o acıyı çok iyi bilrim,sıcak duş masaj,sıcak havlu vs koyun , sütünüzü mutlaka bossaltin makina sağarken elinizle masaj yapın,geçmiş olsun, göğüsleriniz rahatlayinca mutlka emzirmeye devm edin .insAllah bebeğiniz tutar ..
kskfrd Canim lahana yaprağını buzdolabına koy yarim saat bekle göğsüne koy biraz rahatlatır ama o sutu boşaltmak lazim bi sekildr . Sicak su ile bol masaj yap . Gogus ucu yarası için krem kullan
Elifbeyzam Sağ canım göğüslerini yoksa sende bebek de rahat edemezsiniz çok dolu olduğu için fışkırır ememez
Dursunertekin Benimde ilk zamanlar oyleydi cok sisiyodu patlayacak gibiydi ve cok aciyodu dokunduramiyodum elimi ama manuel pompayla felan cektigimde yumusuyodu ki suan oglum 2 aylik oldu hala şişer arada bebek emdikce yumusuyo.
queens Ilık duşun altında masaj yapın daha sonra zeytinyağ sürüp masaja devam edin ılık havlu kapatın daha sonra sağım yapın göğüs taş gibiyken bebek tutamıyor yumuşadıktan sonra bebeğinizi emzirebilirsiniz bende 4 günlükken kontrole gitmiştik sol göğsüm taş gibiydi sarılık olmuştu kızım küveze koycaktık hemşire önce emzir dedi baktı bebek tutamıyor göğsüm taş gibi bir sıktı çok canım acımıştı ama süt fışkırmıştı resmen oo sütün güzel ama sağmalısın sert diye ememiyor deyip pompa getirmişti sağmıştım çok rahatlamıştım ilk 40 gün hem emzirip hem sağıp vermştim her emzirmeden sonra sağarsanız rahatlarsınız veya emzirmeden önce sağın çok sert oldugunda ilk aylar süt kontrolsüz üretiliyor zaman geçtik vucut alıştıkça ona göre süt üretimi oluyor
Meee Garmastan gogus ucu yarasını. Hemen iyileştiriyor benimde yara olmuştu kanardi hatta bunu 3 gün kullandım geçti emzirme den önce ve sonra kullandım hep bebeğe zararı olmuyor
Zhv Ben sıcak su torbası koyup bir yandan dıştan ucuna doğru bastırarak masaj yaparken bir yandan sağdım hemen yumuşadı
Zeyneptoprak gamzegmz_ kuru nohutu buzdolabı poşetine koyup masaj yapabilirsin yada tarakla ama nohut benim favorim sonra yağ sürüp elinizle masaj yapın yara olmaması için bebeğinizin memeyi doğru kavrayabildiginden emin olun sütünüz fazlaysa bebeğiniz çekerken fazla geldiği içinde ağlayıp tutamiyo olabilir bebeğinizi yüz üstü pozisyonda emzirmeyide deneyebilirsiniz eğer doluluga rağmen hala damla damla süt geliyosa bi Dr a görünün sut kanalları tıkanmış olabilir yada meme ucunuzda yeterli delik olmayabilir
curly_mom gamzegmz_ ben sık sık duş alırdım ılık duş altında madaj yapın iyi gelir.. Birde gün içinde aklınıza geldikçe de masaj yapın ki tıkanıklık olmasın.. Yara için de kendi sütünüzü sürün göğüs ucunuza emzirmeden önce ve sonra.. Bir de tahinin üzerine çıkan yağı da zürebilirsiniz, zeytin yağı da olabilir. Yumuşatır iyi gelir.. 🙏🏼🍀🍀