Sürekli bir şeyler yaptırmamak lazım kendi halinde oynaması çocuk için iyi bile hatta.Anneye bağımlı olmuyorlar ,sürekli biri bir şey yaptırsın diye beklemiyorlar.Kendi kendine keşfediyor.Yetersiz hissetmiyorum asla yapacaklarımı zamana yayıyorum saat başı bir şey yaptırmamalı çocukta sıkılıyor biz de.Evde dolap açsın kapatsın ,tencerelerle oynasın kendi kendine oyun kurmaları kişsel gelişimleri için de iyi oluyor.18 aylık kızım bu zamana kadar kucak diye tutturmadı her şeyini kendi yapabiliyor.Yastığını getirip uyumasını bile kendi yapıyor.Uyandıktan sonra yataktan hiç ağlamadan inip yanıma geliyor her şeyi kendi yapmaya alışınca tüm düzenine yansıyor ben de çocukta mutlu daha ne olsun .