Ozlem111 kızım prematüre 5, düzeltilmiş 4 aylık. Yaklaşık 3 haftadır ben de kendi çapımda bişeyler yapmaya çalışıyorum. Önce uyku saatlerini kontrol ettim, max 1.5 saat uyanık kalıyor, sonra burnu ve gözlerini kaşımaya başlıyor, uyku belirtisi. Kolumda pışpış yapıyordum normalde ama son haftalarda deli gibi ağlayarak uykuya dalmaya başlamıştı ve beşiğine koyunca uyanıyordu. Ben de uyku belirtisi görünce beşiğe koymaya karar verdim. Tam desteksiz değil. Beşiğe koyuyorum emziği veriyorum. İlk zamanlar biraz kriz yaşıyordu, kucaklıyordum hemen. Şu anda beşiğe yatırdığım an sevinçten coşuyor. Biraz beşikte oynuyor kendi kendine sesler çıkarıp. Sonra sakinleşip emziğini veriyorum uyuyor. Ben genelde kızımın elini tutuyorum, o şekilde uykuya dalıyor. Akşam da 9 dan sonra mümkün oldukça odadan çıkarmıyorum. İlk başlarda 10 dk da bir uyanıyor emziğini falan düşürüyordu. Şimdi bu süre uzamaya başladı. Gündüz uykusunda, bazen 1 saat kesintisiz uyuduğu oldu. Hayat kalitem arttı kesinlikle. Evde tek başımayım, eşim gece 12 den önce gelemiyor. Yemek yapamıyordum, tuvalete gidemiyordum. Dün ilk defa evde tekken rahat bir banyo bile yaptım kızım uyurken. Akşam 9 dan sonra rahat uyursa zaten daha ne isterim. Olumsuz yorumları boşverin. Gün içinde elimden geldiği kadar ilgileniyorum. Gerekirse kucağımdan indirmiyorum. Sırf kendi kendine uyumayı öğrettim diye de aramızdaki ilişki bozulmaz, psikolojisi olumsuz etkilenmez herhalde