Asasas bir doktorun yazısı şu şekildeydi☺️ Yine de tercih sizin
Televizyonun zeka gelişimiyle bebeğin genel gelişimi üzerindeki etkileri daha fazla ortaya çıkmaktadır. Televizyon bebeğin zeka gelişimini negatif yönde etkiler. Bunu küçük bir bebeği televizyon karşısına koyarak da gözlemleyebilirsiniz. Televizyonun karşısına geçen bebeğin tüm dünyayla ilgisi kesilir ve televizyonu sahiplenir. Televizyon bütün ilgisini alacaktır ve bu durum çok önemlidir. Çünkü bebekler ilk başta dokunarak bir şeyler yaparak öğrenirler. 0 - 2 yaş arası bebekte sensorimotor dediğimiz dokunsal bir algı safhası vardır. Bu nedenle 0 - 2 yaş arasındaki bebeğin orada gösterdiği hareket, aksiyon çok önemlidir. Bu, onun öğrenmesini sağlar.
Televizyon aktif değil, pasif bir öğreticidir. Bu anlamda bebeğin gelişiminden çok fazla şey çalar. Bebeğe yalnızca belli bir görselliği belli bir şekilde sunarak öğrenmeye hapseder. Bu nedenle 0-2 yaş çocukların hayatına televizyon girmemelidir.