zhrayca2001 7 aya kadar uyku planı şöyle olmalıymış
Sabah 7 buçuk uyanış
9da 1.uyku, 10.30da uyanacak
12.30 2.uyku 14de uyanacak
16da 3.uyku 17de uyanacak
19.30 gece uykusu.
Uykuya gitmeden 15 dk önce odayı loş yapın (gündüz perdeleri kapatın akşamları da gece lambası) ve her uykuda yapacağınız bir rutin oluşturun. Masal okuma (ben yanına yatıp okuyorum renkli resimlere bakmak hoşuna gidiyor)
Ayaklarına masaj yapabilirsiniz
Perdeleri birlikte kapatıyoruz ve kapatırken hep aynı cümleyi söylüyorum (iyi uykular güneş teyze, iyi geceler ay dede gibi)
Sonra odada ninni eşliğinde birkaç tur atıp beşiğine yatırıyorum. Zamanla kendi kendine dalmayı da öğreniyor böylece. İlk zamanlar beşiğe yatırınca ağlıyordu kucağıma alıp sakinleştirip geri yatırıyordum uykuya dalana kadar birçok kez alıp sakinleştirip yatırdım ve şimdi birçok denememde temassız uykuya geçiyor. Hem saat olarak düzenli oldu hem uyutma şekli olarak. Siz beşiğe koymazsanız nasıl uyutuyorsanız öyle uyutursunuz ona bir şey diyemem ama saatlerini planlamanız gelişimi açısından çok önemli. Benim oğlum da diş atakları zamanlarında 9a kadar gece uykusuna geçmiyor sürekli ağlayarak uyanıyor ama saatlerinden şaşmamaya gayret gösteriyorum. Şimdi 7 aylık ve uyanık kalma süreleri 1 saat uzadı. Şimdi düzenimizi ona göre ayarlamaya çalışıyorum 1 haftaya kalmaz ona da uyum sağlayacaktır 9aya kadar bu şekilde olacak 9 aydan sonra 3 uyku 2 ye düşecek. Bence siz de düzeni oturtmaya çalışın direnecek ama 1 haftada düzene girecektir.