Busranehirmila Raf ömrü diye belirttim ama açıklayayım:
Onlar ortalama tarihtir. Bayatlamadan ve sağlıklı kullanılabileceği son tarih konmuştur. Yasal zorunluluktan dolayı da bu tarihi yazmak zorundalar. Kaldı ki sktsi geldiyse 1-2 yıl önce üretilmiş demektir. Mamaların içine doğal koruyucular konuyor. Doğal koruyucu konan mamaların 1-2 yıl önce üretilmiş olup 11 aralığa kadar kullanılabilirken 12 aralığın gecesi itibariyle kullanılmayacak olması size mantıklı geliyor olabilir.
Bebek maması satan sitelerde şu açıklama mutlaka dikkatinizi çekmiştir. Joker sitesinde olanı size iletiyorum:
Bebeklerimizin, çocuklarımızın gıda güvenliği açısından, joker.com.tr’de satılan tüm mama ve gıda ürünlerinin son kullanım tarihlerini düzenli olarak kontrol ediyoruz. Raf ömrü 1 sene ve üzeri olan ürünler için son kullanma tarihine 3 ay (90 gün) , 1 yıldan az olan ürünler için son kullanma tarihine 1 ay ( 30 gün ) kaldığında ürünler raflardan kaldırılarak satışları durdurulmaktadır.
Bu yasal zorunluluk değil sorumluluk bilincinde alınmış bir insiyatiftir. Ben de bu insiyatifi alıyorum. Siz de eminim sağlığı ön planda tutarak bu konuda destek olacaksınızdır.