Ahhhh çok zor bir süreçti sevgili annelerim.
Alya kuşum 2 ay 1 haftalıkken başladı. Hatta aşısına denk geldi huysuzluğunu ona bağlamıştım. Emmek istemiyodu hatta biberonda almıyodu .
Alyanın beslenmesi meme ve 1 öğün mama olarak sürüyordu. Önce iştahı yok dedim düzelicek dedim sabırla bekledim yok. 1 hafta geçti 2 hafta geçti 3 hafta geçti derken ay oldu. Sadece uyurken emiyordu bende beslenmesini uyurken yapmaya başladım. Ama uyanıkken memeye bile yaklaşmıyo zar zor geliyo ikna ediyorum şaklabanlıklarla 2fırt çekip ağlıyo. Sütümmü yok dedim başladım beslak damlaya rezenelere neler neler…
Ama alya bitürlü emmedi. Bu beni çok etkiledi çünkü aramızdaki en kuvvetli bağ emzirmek ve şak diye beni reddedince piskolojik olarak çöktüm.
Neler denedim neler
Ayakta gezerek emzir
Yatarak emzir
Duşta emzir
Çıplak emzir
Ulan hiçbiri karetmedi yok kafayı yiyicem her reddedilişimde oturup ağlıyorum.
Araştırıyorum okuyorum burdanda yazdım ama yok çare bulamadım. Artık ya pes edicem yada bilmiyorum kendimi yiyip bitiricem
Derken instagramda gezinirken emzirme danışmanlarının sayfalarını buldum
Birkaçtane inceleme yaptım. İnanmadım açıkcası para tuzağı yani dedim online emzirme danışmanımı olur. Bu düşüncenin içindeyim ama Alya yine emmiyo deliricem yine bigün ağlarken böyle çaresiz lanet olsun ne kaybedicem denemekten dedim. En fazla param gidecek
Ve ençok ilgimi çeken bir danışmanı buldum. Ağlaya ağlaya ses kayıtlarımda derdimi anlattım. 3 gün sonraya randevu aldık
Alya hayla emmiyo sadecw uyurken besleniyo
Derken geçen hafta bugün akşam zoomdan konuşmaya başladık .
Emmiyo evet meme istemiyo ama neden? Asla nedensiz meme bırakmazmış bebekler bunu net anladım.
Bunu neden bukadar detaylı anlatıyoruma geleyim
Asla pes etmeyin belki bi faydam dokunurda dua edersiniz
Alyanın uyurken emdiği ve uyanıkken redsettiği kısa videolar çektim onlarıda gösterdim
Ve alya okadar basit bir sorundan memeden soğumuşki duyunca ağladım😪
Tayzik….
Evet tayzik yüzünden o 2ay atak haftasından tazikten korkmuş be huysuz zamanlarınada denk geldiği için memeyi bırakmış. Bende uyanık emmiyo diye uyutup emzireiğim için uykuda beslenmeye alışmış.
Allahım dedimm🙏🏻
Sorunu bulduk danışmanımla peki nasıl çözücez
Emzirmeden önce göğsüme buz koyarak başladık 20 dakika süt damarları büzüşüp tazik azalsın diye. Ve dik emzirmedim hiç arkama yaslanıpta emzirdim
Tabiki pat diye emmedi nasıl yaklaştırdım memeye südyen askıma yün bi ponpon taktım dikkatini çekti onla oynarken başladı emmeye tabiki önce kısa süreyle arada redlerle beraber
Ama bugün tam 1 hafta oldu iki gündür oyalamadan oynatmadan emmeye başladı kucagıma yatırınca artık kendını ıtıp ağlamıyo basını memeye cevirip azını açıyo
Danısmanlada hergun konusuyorum 1 aylık bı süreç bu zaten
Annelerim inanınki bazen yetemesiğimiz yerde bir bilene danışmak çok önemli tam 2 ay alya emmedi ben mahvoldum. Ama danısanla konustuktan sora sorumu anlayıp benı yönlendirmesiyle hemen o gece emmeye başladı ufakta olsa
Umarım sizede şifa olur anlattıklarım🙏🏻🙏🏻❤