Kizlar ben migrostan vivo kefir mayası aldim. 4 şişe var icinde. Bir şişe ile 1 ile 5 litre süt araasi mayalanir yazıyor. Simdi soru şu.
Açık sut ile yapacağım kaynattim soğumasını bekliyorum . Ne kadar soğuması lazım. Yogurt yaparken 8lan sıcaklıktan daha soğuk olacak sanırım. İlik mi eline hiç sıcaklık gelmemesi mi lazım anlamadım. Birde üzerinde oluşan kaymağı almak lazım mi. Birde ben bu mayayi tencereye doksem 3 litre süt ile yapıyorum. Direk tencereyi sarsam güneş görmeyen yere koysam yine de tutar mı yoksa 1 lt 1 lt kavanozlara mi ayıralım . Ayıracak sam tencereye nayayi döküp karıştırıp kavanozkara ayirsam olur mu