Mervexxx Anne sütü aldı çocuklarım, 2 saati geçirmeden emzirdim ama mesela emzirdim yarım saat sonra arandıysa gene verdim memeyi.Hep sık sık emzirdim memeyle geçen bi ilk 40-45 gün oluyor o normal.
Ekim ve Ocak doğumlulardı.Göbek düşünce her gün yıkadım (haftada 1 şampuan, geri zaman duru su rahatlaması için)
Zaten sık uyanır ama uyanmazsa 2 saat geçmeden beslenmesi gerektiğini unutmayın.Kan şekeri düşmemeli.
Günde 5-6 çişli bez (Yaklaşık hepsi toplam 250gr ağırlık şöyle 1 paket margarin kadar ele alınca) , 24 saatte 1 defa 1 TL büyüklüğünde kaka; yeni doğan bebeğin doyduğuna işarettir.Girdi varsa çıktı da olur 😉
Her beslenme mümkünse öncesi bi 5dk, sonrasında da 10-15 dk (bazen 20 de olur çocuk gurklayana kadar işte), karnını omuzdan az aşağıya doğru denk getirin ve elizini pirinç avuçlar gibi konkav (kürek gibi) yaparak popodan başlayarak aşağıdan yukarıya doğru pat pat vurun.Bunu sistemli yapın, 3 pat mesela.Sonra popodan başına yukarıya doğru sıvazlayın.10 dk bunu yaptınız 1 kere gurkladı ama huzursuz mu? Bir örtü serin Yüzü koyun sert zemine yatırın,bacaklarını anne karnı gibi bükün karnına doğdu.Bu sefer baştan popoya doğru sırtını sıvazlayın.Karnına badi üstünden ütülenmiş sıcak bir havlu koyabilirsiniz bu esna da iyi gelir.
googledan gaz çıkartma masajlarına bakın daha bir sürü yöntem var. Bir de benim oğullarıma sırt üstü yatırıp bacaklarına bisiklet sürüşü yaptırmak iyi gelirdi.Karınlarına da bez değiştirmeden önce masaj yapardım. Yani işte o yenidoğan döneminde sürekli her saat başı emzir-gaz çıkart-masaj yap-temizle-uyut şeklinde geçiyor.
İlk 6 ay sadece anne sütü, anne sütü yokluğunda veya takviye gerektiğinde doktor kontrolüyle beraber formül mama verilebilir. 6 aydan sonra ayına uygun sebze meyveler tattırılarak alerjik reaksiyonlar önce gözlemleyecek sonra ek gıdaya geçeceksiniz.