Baldancocuk Merhaba kefir mayalama ilgili postlara bakıyordum sizi görünce sormak istedim, benim kızım kefiri çok sevdiği için kendim mayalamaya karar verdim, canlı maya aldım dün öğlen oda sıcaklığındaki süt ile mayaladim ağzını streçleyip birkaç delik açtım karanlık bir yere koydum şimdi baktım üzerinde hafif peynir altı suyu gibi su birikmiş bu normalmi değilmi bilemedim o yüzden size sormak istedim, birde kefir mayasını aldığım yer bana 48 saat karanlık bir yerde 24 saat de buzdolabında beklet dedi ama sanki çok uzun gibi mayalandığını anlamanın bir püf noktası yok mu