Minisimbenim Aleynamolla bebeğiniz Kac aylık 6 aylık bebek icin bu saydıklariniz çok çok fazla tek öğün olması lazım 7 ayda iki öğün 8 de üç öğün
Brfn Aleynamolla pintereste bebekler icin yemek meyve ve muhallebi tarifleri var.. bende ordan bakarak yapıyorum isterseniz uygulama yoksa indirip ordan bakabilirsiniz
Mi-Mi Ask_hosmus 3.5yaşında kızım var daha çay nedir bilmez.Çaylı ekmeğin ne gbi bir faydası olabilir ki anlamadım valla 😀
Ask_hosmus Mi-Mi valla faydası yok zararda yok kayınvalidem bi kere tattırdı beğendi bende verdim arada 😂
Asyaaass Biz erken basladık tabıkı doktor kontrolünde 4 bucuk atı gectı basladım anne sütünü erken bıraktı o yüzden erken gectık basta yogurt ile basladım bazen mevsim meyvelerini agzına suyunu veriyordum kızım 6 ay 2 günlük doktorum verebilirsin dedı su anda sebze corbası yapıyorım mercimeklı bazen yogurt corbası sadece cok az zeytin yağı damlatıyorum sebze corbasına kabak soğan sarımsak patates ıspanak katıyorum püre haline getirip kavanoz lara koyup dolaba atıyorum sıcakken kavanoza koyuyorum ters cevırıp soğumasını beklıyorum ara öğün de genel de su anda aynı seyler bazen elma yada armut haslıyodum yogurtla karıstırıp veriyordum sımdı ise bazen muz veriyorım meyve süzgecıne koyup veriyorım bazen avakoda muz tayin pekmez katıyorum içine o sekılde veriyorım ve sadece catalla ediyorum avakoda ve muzu hafıf pütürlük olsun diye cunku bebeklerin de yutak borusunun gelısmesı lazım zaten damagı ile ezıyo sabah da labne ceyrek yumurta sarısı tayin pekmez katıyorum cok şükür sımdıye kadar alerjimiz olmadı kaşık maması aldım ama sacece 1 defa verdım pek kullanmıyırım artık ilik suyuna da gececem mesela corbalarına katacam bazen evdeki yemekleden tattırıyorum agzına bı damlacık balık bile attım ben biraz eski usullerden ilerliyorum cunku ileri de bebekler o yüzden cok secici oluyor cok sahit oldum bunlara arada tarhana çorbası da verecem artık toz tarhana dan tuzsuz ve yagsız olduktan sonra. Herseyı veriyorum
Asyaaass Bazen düşünüyorum dıyorım kı bız ne ile büyüdük hep böyle yapardı annelerimiz☺️ hıc ne tarif baktım ne de ayrı bısey yaptım kızıma Ha kabak da verecem bal kabağı ama hazır almadım kayınvalıdem her sene eker onun bahcesın den alıp haslayıp önüne koyacam mesela. Haa tabıkı her anne ve bebek farklıdır her annenın bebegıni yetıstırme tarzı cok farklıdır hepsine de sonsuz saygım vardır.
ceyhunun_annesi Asel_sahra bana da fazla geldi bizde tadimlardayız 5 ay 22 gun ben daha nasıl ilerleyeceğini bilmiyorum, o günleri nasıl olcak ne vercem hic bir fikrim yok
Kokina35 Biz 6 ay 26 günlüğüz. 3 gün kuralına göre gittikten sonra şimdi günde 3 4 kere keçi yoğurdu, sebze püreleri, sebze çorbası, meyve püreleri ile takviye yapıyoruz. Ana öğün anne sütü yavaş yavaş ilerliyorum
besdakikamola sevdegnky evet 2 öğün bile fazla olabiliyor. Bende öğle yeni besin tadımı yapıp, akşam üstü önceki tattıklarımızdan püre yapıp veriyorum. O şekilde ilerliyorum genelde. Doktorlar 6-9 ay tadım ayları olarak nitelendiriyor zaten o yüzden çok kasmıyorum açıkçası. Ben hem klasik hem de blw yöntemi yapıyorum.
sevdegnky besdakikamola ben de aynısını düşünmüştüm sabah tadım aksama da o tattığını hafif pütürlü yedirme şeklinde. Bakalom nasıl olucak. Bence de çok zorlamak cocukta yeme problemlerini getiriyor en yakın çevremde de gözlemliyorum.
Asel_sahra ceyhunun_annesi az az vermek lazm mide asidi bebeklerde henüz olusmamis sindirmeleri zor olur. %70 mama veya anne sütü %30 ek gida vermenz lazm azar azar verin 8 .9 aydan snra porsiyonu artırabilirsiniz birden dayatmayin cocuk ztn bi ömür ymek yicektir ama netten bakin once bir cay kaşığı snra bir tatli kaşığı snra bir yemek kaşığı olacak sanirim 7.aydaydı gunce bir cay bardagini gecmicek sekilde
Nanashi zeynepbalci Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum🌸💞 Mesela beyaz kabak haşlaması Ben yemem onu Bal kabağı evet ama Tadı yok tuzu yok diğer kabağın Yemeğini vermek varken neden tatsiz yavan onu vereyim ki Çocuğun da bir damak zevki var Geçenlerde mükemmel ebeveynlik adında bir canlı yayın yaptı sizde izlemissinizdir diye düşünüyorum Her şeye yetisemeyiz mükemmellik daha da yorar bebeklerimizi
zeynepbalci Nanashi son videolarını izleyemedim biriktiriyorum valla 😁 aynen öyle püre yaptım bugün babasıdiyo been olsam ben de yemem bunu 😁😂😂
trn-mom55 Nanashi ben katılmıyorum her şeyin vitaminini alması lazım tatsız diye beyaz kabak yemeyecek ondaki vitamini almayacak mı ? Zaten bu abur cuburlar, hazır paketi gıdalar tatları çok çok güzell ama zararlı. En azından bebekken kendi tercih edemiyorlar alerji yapmayan her besinden vitamini almalı bence
Seymao Aleynamolla bircok uzmandan bunu dinledim. Bircok yiyecegi karsitirip vermek damak tadini farkli alismasini sagliyor. 1 yasindan sonra sizle ayni yemekleri yiyecek bebeginiz ama damak tadi bunlara alismadigi icin begenmeyecektir . Ne yemek yapiyorsaniz tuzunu baharatini katmadan ayirin onu yedirin . Ben oyle yapiyorum severek yiyor. 1 yasina kadarda ek gida doymak icin degildir. 2 ögün yeterli diye düsünüyorum. Anne sütü yada mama almasi daha onemli sindirim sistemini cok zorlamamamk gerek
YesimKnc Aleynamolla biz de 6 aylığı doldurduk ama tadımlardayız . Ben hepsini tek tek yalın şekilde veriyorum karıştırarak değil. Bana biraz fazla geldi bu söyledikleriniz ama herkesin kendi düşüncesi farklı uygulaması farklıdır bişey diyemem ☺️ Tarif olarakta uzun süredir takipteydim bu kitabı daha sonrasında doktorumuzunda önerisiyle birlikte aldım ismi “ bu çocuk aç “ içinde çok sağlam tarifler var inceleyebilirsiniz . Sağlıkla büyütün 🌿
Deryadila2534 Aleynamolla 40 tarif yaparsın ama bebgin sadece yogurt ekmek yer😂 doktorumuz sorun yok dedi seviyorsa hep yesin zorlama yoksa yemekten sogur dedi
BirKul_2021 Aleynamolla bebeğiniz bayağı iştahlı galiba bizimki 8 aylık hiçbirşey yemiyor darısı bize