Merhabalar 24 aylık bir oğlum var ilk 12 ay gelişimi gayet normaldi sonrasında çok fazla ekrana maruz kaldı ve gerilemeye başladı. 1 ay önce uyaran eksikliği denildi görüştüğümüz bir başka doktor otizm olabilir dedi haliyle bende tereddütte kaldım otizm mi uyaran eksikliği mi diye. Bu konuda bilgisi olan annelerimiz yazarsa çok mutlu olurum.
Şüphelendiğimiz bulgular
Parmak ucunda yürüme
İsme bakmama
Komut almama
İşaret etmeme
Daha önce söylediği anne baba nene dede teyze sezai gibi kelimelerin hiç birini söylemiyor.
Kendi kendine yemek yiyor.
Taklit yeteneğinde problem yok.
Göz kontağı kısıtlı kuruyor.
Televizyon olmayınca oyuncakları ile oynuyor
Televizyonda sevdiği çizgi filmlerin sesini ayırt ediyor onların sesini duyunca televizyonun olduğu odaya koşuyor
Çevredeki hiç bir çocukla iletişim kurmak istemiyor ona yaklaştırınca ağlıyor biz bunu kuzeni küçükken korkuttu hep ona bağladık
Anneannesinde babaannesinde anneyi babayı ayırt ediyor kucağımızdan inmek istemiyor gittiğinde kapının önüne gidiyoruķ eve gitmemiz için
Evimize gelen giden kimse yok bizimde gittiğimiz anneannesi var çok nadir de babaanneye
Anneannede kuzeni var ondan korktuğu için anneanneye girmek istemiyor
9 ay kadar yürüteç kullandık. (Fizik tedavi ile görüştük geçen ay ailede parmak ucunda yürüme olduğunu genetik olabileceğini herhangi bir sorun olmadığını söylediler)
Eline çatal kaşık verince onunla yemek yemeye çalışıyor
Bizle saklambaç oynuyor saklanıyor gidip onu bulunca kaçıyor başka odaya
Semih kayboldu diyince koşa saklanır
Geldim geldim diyince oyun oynadığımızı anlayıp kaçar
Ekranı kapatıp ilgilenmeye başladıktan sonra kaydettiğimiz gelişimler;
Anlamlı ve anlamsız kelimeler sesler arttı
Çak at ağzını aç gibi komutları alıyor
1 ay öncesine kadar ismine ara ara bakardı fakat son dönemde özellikle ismine dönmüyor.
Bir şeyi istediğinde artık işaret ediyor.
Daha önce gittimediğimiz bir eve gidince nesnelere yöneliyor 2 saatin sonunda insanlar ile ilgilenmeye onlarla oynamayı talep etmeye başlıyor.