Annesin sen haklarını biliyor musun?
Doğum izni, süt izni, doğum parası vs.
Bunlar kolay, insanlık haklarını biliyor musun mesela?
Yada olmayan haklarını?
Yoruldum diyemezsin, buna hakkın yok. Bir yarım saat oturayım, ben bugün çayımı sıcak içeyim demeye hakkın yok.
Küçücük bebeğin var senin, kuaför senin neyine? Ama bakımsız olmaya da hakkın yok. Çocuğu oldu, saldı kendini derler. Yemek yemezsin "sütün olmayacak", yemek yersin, "utanmasa danayı yiyecek" derler. Bebeğe kim bakacak? Annesi geldi eve kuruldu derler, bakmasa bakmadı derler, kızmaya hakkın yok. Bebeğe kendim bakacağım dersin, "çalışmaya gönlü yoktu zaten" derler.
Sakın ola hata yapma bak, "kendini işe veremiyor aklı evde, doğuran kadın 2 yıl verimsiz abi" derler. Diğerleri hiç hata yapmaz çünkü, itiraz etme hakkın tabii ki yok.
Bu gece uyuyacağım, çok ihtiyacım var diyemezsin, buna hakkın yok.
Sakın ola dişarıda hazır yoğurt falan yedirme çocuğa. Yorgunluktan gebersen de, o ineğin memesinden akan en taze süt bulunacak ve yoğurt yapılacak. Aksi teklif dahi edilemez.
Ütüsüz çamaşır için tabii ki hakkın yok.
Sosyalleşmeye hakkın yok, zaten dışarı çıkamazsın da; internet falan da yok. O ne be öyle, elinde hep telefon?
Bebeğe bakıp " biraz ağlayabilirsin çünkü çok yoruldum" dersen diğer kadınlar tarafından parçalanabilirsin, 2,5 saattir kolunda ağlayan bebeği kimse oyalamak istemezken, bu sözün linç sebebidir çünkü.
Benim çocuğum, ben böyle istiyorum diyemezsin. Hakkın yok. Çünkü "aman sanki tek çocuk senin çocuğun" ....
Sen annesin, yeni yüzyılın robotlarındanmışsın gibi düşün...
Sorgulama; yapman gerekeni yap.
İnsanlığından çık.
Kendinden soğu. O kadar sindir ki bunu, daha da derine sürüklen.
Ohh demeye hakkın olmasin, nefes almaya hakkın olmasın.
Şikayet etmeye de hakkın yok bu arada.
Ben bunları yazdım ama bir arkadaş yazdırdı, normalde buna da hakkın yok çünkü.
O arkadaşı kınıyoruz...