Bebeğim 13 aylık. Ve bu konuda her okuyuşumda kafam bulanıyor. Aslında normalmiş gbi geliyor bebeğim. Genel anlamda yani. Ama birkaç hareketinde de içime kurt düşüyor. Postlardan da işkilleyorum biraz. Bakın lütfen. Şüpheye iten hareketleri
-İki ya da tek eliyle başına vurma (kızdığında)
-Oturduğu yerde ileri geri hareket etme, bazen başını yaslandığı yere vurma. (Bir iki kez ileri geri yapıp bırakıyor. Uzatmıyor)
-Ayaktayken koltuktan destek alırken alnını birkaç kez koltuğa vurma
-Şişeyi açmamı istediğinde elimi tutuyor, avucumu açıyor, şişeyi elime verip ses çıkarıyor. Aç der gbi yani. Bu normal mi anormal mi hiç bilmiyorum. Çünkü bazı postlarda göstererk yaptırmak belirtiymiş gibi anladım.
-Delikli şeyleri seviyor. Yani takıntı mı demek lazım bilmiyorum. Üstümde delikli bişey varsa ilgisini çeker. Ya da delikli bi oyuncak. Vida deliği vs.
-Uzun bir süre arabaların sadece tekeriyle oynadı ama bunun içinde bulunduğu ayın gelişimsel özelliği olduğunu düşünmüştüm. Şuan arabaları normal sürüyor.
Bu hareketler devamlı değil. Mesela bazen üç beş gün yapmıyor. Bazen daha da uzuyor arası.
Bunun yanında
Adına tepki veriyor.
Komutları alıyor. Getir, ver, al, otur, gel, dur gibi…
Sese aşırı duyarlılık yok. Normal düzeyde herkes kadar.
Kitap okumamı istiyor. Kitabı getiriyor. Dinliyor.
Büyük legoları söküyor ama henüz tam oturtup takamıyor.
Oyuncaklarını toplayabiliyor.
Bulaşık makinesinden bulaşıkları çıkarıp veriyor mesela.
Meme, baba, dede diyor.
Aslında neye tam bakmam gerekiyor onu da bilmiyorum. Ama bu konuda açılan postları okudukça sanki birçoğu oğlumda varmış gbi de geliyor. Bunun ne kadarı annelik pimpiriği ya da vesvese ne kadar gerçekçi emin olamıyorum.
Ne düşünüyorsunuz?