75kinalikuzu Gizemhzl bende 30 haftalik dogum yaptım 21 aylık kızım 15 aylik yürüdü ama hala parmak ucunda yürüyor biz uyarınca düzeltiyor sizce ne yapmalıyız ne önerirsiniz korkuyorum bir sorun mu var diye
Gizemhzl Beratm20 kısaca söylemyapın. Hangi şehirdeyseniz iyi bir özel eğittik ve rehabilitasyon merkezi bulun. Gidin fizyoterapistlerle tanısın. Bebeğinizi değerlendirsin. Ücretsiz yaparlar. Onlar size çocuğum ortalama durumu ve gidişatından basitçe bahşeder. Sonra onlar tedaviye ihtiyacımoldugunu söylediğinde yüzde 90 kurum içinde hastane için çalışan personel olur. O kişi sizin yerinize gerekli yerlerden randevunuzu alıp sizi heyete sokar. Heyet raporunuz çıkınca RAM lardan yani milli eğitimden randevunuzu alır sizi randevu saatinizde götürür ordan onayı alır kuruma kaydolur haftada 2 gün ücretsiz eğitim alma hakkı elde edersiniz. Çocuğunuzun durumuna göre bu 2 seans hakkınızın ikisi de fizik tedavi olabilir ama dil gelişimine mental gelişime ihtiyacınvarsa 1 saat fizik tedavi 1 seans eğitim de alabilirisniz bunu RAM lardaki arkadaslar ve sizin orda belirtceginiz istekleriniz belirler
Gizemhzl 75kinalikuzu uyarınca düzeltebilmedi iyi bir şey daha önce herhangi bir yerde muayene olmadıysa bir pediatrik fizyoterapist değerlendirebilirse güzel olur. Farklı zeminlerde yürütün çim kum yumuşak vs çorapsız şekilde. Bunun için duyu girdisi propiocepsion diye arama yapıp örnek çalışmalar yapabilirsiniz. Fzt yonca görgülün hesabını kontrol edin mutlaka vardır. ev içerisinde de kalın tabanlı çok esnemeyen ayakkabı kullanabilirsiniz. Ortopedia’nın ayakkabıları çok güzeldir ordan bakabilirsiniz . Ayrıca yokuş çıkma aktivitesi yapın. Minderlerden fln hafif eğimli ortam hazırlayın yokuş çıkar gibi yürüsün topuk temasını artırcaktır.
SaricivcivAnnesi4 Ikizannesi5 Cok kafana takma en güzel zamanlari keyif çıkartın bir daha küçük olmucaklar
2papatya Ravzam- 35 haftalık doğan ikizlerimden biri 8 aylıkken emekledi biri 12 aylıkken emekledi. 13 aylıkken ikisi de yürümeye başladı.
Betuledem 2papatya merhaba. Benim kızım da 35 haftalık doğdu, şu an kronolojik 4 ay 17 günlük, doktora da danışacağım ama yavaştan oturma denemeleri yapmak istiyorum. Oturma ve ek gıda süreciniz nasıldı acaba
Alindoga0705 Premature annesi olmak cok zor kaygilar korkular ensise. Ama en onemlisi cocugunuz ile dolu dolu zaman gecirmek devamli onunla vakitler geçirmek konusmak oyunlar oynamak hareketler yaptırmak devamli kitap okumak yani gunun her saatini aktivite ile gecirmek gerekiyor, olabildigince ilgiii. Olabildigince hangi ayda ne yapilmali arastirmali ve onlara yogunlasilmali ozellikle 3 veya 6 ayda bir nöroloji ve motor gelisimi takibine goturulmeli bunlar cok onemli seyler o yuzden baska cocuklar ile kiyaslanmamali
Aycanaysun19 Ravzam- ilk kızım 29 haftalık prametüreyiz 2 yaşında gayet güzel konuşuyor kabızlık hariç bir problemimiz yok bebekliği sıkıntılıydı sürekli hasta oluyordu hastanede yatacak şekilde hemde şimdide öyle hassas ama dikkat ediyorum 1 yaş 3 aylıkken yürüdü ben 6 ayından sonraydı hep kitap okumaya başladım ve sürekli konuştuk onunla 2. Bebeğim 2 aylık 32 haftalık erkek bu nasıl olur bilemiyorum artık😌
ErkekkAnnesii Ravzam- 31 haftalık doğdu şuan 16 aylık düzeltilmişi 14 aylık ben ayağa kaldırıp bırakıyorum yürüyo korka korka hemen gelip bana yapışıyor kendisi ayağa kalkmıyor oturduğu yerden bir yere tutunarak kalkıyor geçde emekledi zaten şuanda korkarak yürüyor ama bir iki gündür daha uzun süre yürüyor sonra hemen atıyor kendini şuan bazı kelimeleri söylüyor babıldıyor dede nene meme gaga baba anneyi sanki kasıtlı söylüyor diyorum bana mı öyle geliyor ama yani eşimde diyor sanki anne diyor diye hergün değişik bir ses çıkarıyor bugünde ayyyy diyor ben de diyorum taklit ediyor 😂
Habisoo34 Ravzam- 30haftalık doğdu düzeltilmiş 14 .ayında yürümeye başladı daha önceleri bir ay boyunca adım atabiliyodu ama cesareti yoktu elimizden dizimizden tutmadan yürümüyodu koltuklardan bizden tutuna tutuna cesareti geldi şimdi durduramıyorum şuan düzeltilmiş 15aylık baba dede mama veğ atdıı felan diyo söylediklerimizi anlıyo kitapta hayvanları meyveleri öğrettim şu nerde bu nerde diyince biliyo anne asla demiyo dedirtemiyorum 😪 yeme konusunda biraz düzelmiştik şimdi tekrar inatlaşmalar başladı ağzında tutuyo asla çiğneyip yutmuyo hiç bi şeyi severek isteyerek alıp yemiyo yeme konusunda ne yapıcam bilmiyorum 🙄 şunu yap düzelir diyen önerisi olan varsaa alırım
Ravzam- Habisoo34 Yemek konusunda benimkide her hafta farkli davraniyo , bi hafta bakmisin herseyi yer diger hafta agzina bisey sürmüyo doktora sordum cocugunuza birakin nasil isterse öyle olsun diyo ama bende yesin istiyorum 😃 degisik degisik sunumlarda yapmaya calisiyorum ama bakalim nezaman düzelicek
2papatya Betuledem merhaba ben 6 ayı doldurduktan sonra destekli oturtmaya başladım birazda bebeğin durumuna bağlı.. yatarken oturmak istiyorlardı kucakta oturunca mutlu oluyordu o şekilde başladım. 5 ayı doldurunca da tadımlara geçtik doktorumu tadımlara başlayabilirsiniz. Dediği için başladık bizde 😊
Elifnur01 Betuledem benim kızımda 35 haftalık doğdu bizde şuan 4 aylık olduk danılınca bizede söyler misinz bizde bunu çok merk ediyoruz kızım sürekli oturmak istiyor kucağımda çünkü
Betuledem 2papatya geçen kontrolde doktor gelişimini düzeltilmiş aya göre değerlendiriyoruz demişti, ben de o nedenle tüm bu süreçlere 1 ay geç başlarız diye düşündüm. Bu kontrolümüzde tekrar soracağım, çok heyecanlıyım hemen her şeyi yapalım istiyorum sanırım ☺️
2papatya Betuledem aynen o şekilde hesaplanıp başlanıyor ama biz mama kullanıyorduk mamayı çok vermemek adına erken başladık tadımlar.. siZ emziriyorsanız sürece geç de başlasanız olur bence 😊
Mammamiaa_ Betuledem oğlumda 34 haftalık doğdu ama doktorumuz düzeltilmiş gitmiyo şuan 3 ay 17 günlük nesneleri uzun süreli tutamıyo bile.
BalarisiYusra Ravzam- 34+2 doğdu 7aylık emekledi 12aylık yürümeye başladı belirli kelimeleri söylüyor anne ,baba ,dede ,gitti ,nerde söylediğimiz kelimeleri taklit yapıyo canı istediği zaman😃 komutları yapıyo git gel vs , istediği şeyi gösteriyor bide
AzraCemre BalarisiYusra benim Kızımda 34+2de doğdu şu an 53 günlük. Herkesin bahsettiği düzeltme durumuna göre daha 3 haftalık yani. Şimdi kızımın gece gündüz uykusu birbirine girdi resmen emme durumu da aynı şekilde. Asıl olması gereken kırık geçince mi düzelecek uykusu felan
tekgamzelimm Ravzam- Kızım 35 haftalık doğdu şuan düzeltilmiş 14 aylık. 8.5 aylıkken oturdu 12 aylıkken sürtünmeye başladı 13 aylıkken kendi kendine kalkmaya başladı ama hala yürümüyo ve ben yaptırdığımda istemiyor hemen kendini yere atıyor. Fizik tedaviye gittik sorun yok basıyor yürür dedi ama endişe etmiyo değilim açıkçası
Ravzam- tekgamzelimm Bende endiseleniyorum ama galiba biz cocuklarimizdan cok sey bekliyoruz elbet birgün yüricekler insallah , fizik tedaviyede gitiyseniz bi sorun yoktur sadece biraz zamana ihtiyaci vardir 😊