Sevgili anneler, özellikle bebeğinde inek sütü alerjisi olanların önerilerine ihtiyacım var. Uzunca yazdığım için şimdiden özür dilerim.
Bebeğim 4,5 aylık, sadece anne sütü alıyor. Özellikle 3. ayın başından beri mukuslu ve koyu renkli kaka problemimiz var. Bir dönem süt ürünlerini diyetimden çıkardım. 2 hafta içinde çok ilerleme kat ettik. Mukus olayı çok çok azaldı. Renk de nadiren koyu oluyordu. Ama annem alerjisi olduğunu sanmıyorum, ye sen yoğurt vb diyip duruyordu. Ben de bir gün canım dondurma çekince iyi hadi yiyeyim emin olmuş oluruz alerji var mı dedim. Ertesi gün sadece mukuslu değil aynı zamanda rengi de pembe-kahverengi arası çok kötü bir kaka yaptı. Ondan beri yine süt ürünlerini asla tüketmememe rağmen mukuslu, ince çizgi şeklinde kanlı ve zaman zaman koyu renkli kakalar yapmaya devam ediyor. 2,5 hafta oldu, düzelme yok.
Soru 1: Bu zamana kadar düzelmemesi normal mi? Dondurma çok mu tetiklemiştir, o yüzden midir? Yoksa acaba farkında olmadan kaçak mı yapıyorum?
Soru 2: 5 gün önce alerji uzmanına gittik. Deri testinde inek sütü dahil hiçbir şeye alerjisi çıkmadı.
Kendisi acilen katı gıdaya geçin dedi. Ben henüz 4,5 aylık olduğu için çok şaşırdım. Günde iki öğün katı gıda alsın, sen inek sütü diyetine devam et, sadece keçi sütünden yapılmış ev yoğurdu ve peynir tüket dedi. Emin olmasak da çatalla ezdiğimiz patatesi vermeye çalıştık, asla kabul etmedi. Bugün de bal kabağı denedik. Yine istemedi. Belli ki hazır değil.
- ayda katı gıdaya başlayan var mı? Ne yapmalıyız?
Soru 3: Annem pirinç unu pişirip verelim diyor. Dinleyeyim mi kendisini? Ne dersiniz?
Alerji uzmanına yine sormayı düşünüyorum tabii katı gıda reddi var, ne yapalım diye. Ama benzer tecrübeleri olanların fikirlerini dinlemek isterim. Kolaylık olsun diye soru numarası verdim direkt ona göre cevap yazabilirsiniz. Çok teşekkürler 🙏