Gokce1504
Öncelikle çarşafı bırakmanı tavsiye ederim. Alışınca çok fena oluyor. Ben geçen hafta uyku eğitimine başladım. Uzun zamandır videolarını izliyorum sadece onun değil en çol yardımı dokunan bana “ tunalihayat” sayfası oldu. Beste hanıma mesaj attım oğlu tunayı 6. Aydan beri desteksiz uyutuyor. Mesajlara da cvp veren iyi bi insan. O beni melpdili uyku sayfasına yönlendirdi ama maddiyattan dolayı eğitim alamadım bende kendim denedim ve başarışı ilerlediğimi düşünüyorum. Tam anlamıyla düzene girmese de en azından gece uykuları düzene girdi. Benim oğlum meme de uyuyan bi bebek. Doğduğu günden beri de uylu dğzeni sıfır. Tek iyi olduğu zaman 3. Ay dı sonra 4. Ay gerilemesi atak falan bozuldu. İlk gün ışıklı ve sesli ortamda emzirdim saat 8 e geliyordu. Sonra uyuyacak oldu dürttüm uyumasına engel oldum. Pijamalarını giydirdim karanlık ortama geçtik. Mayıştı omzumda sırtını pışpışladım sürekli sonra yerine yatırdım beşiği hafif salladım uyudu. Ama 20 dk da bi uyandı. Biliyorum ki uyandığında meme isteyecek çünkü onu “uykuya geçiş” olarak biliyor. Babası geldi (hala sessiz ve karanlık oda konuşmuyoruz) omzuna aldı pışpışladı tekrar daldı. Böyle böyle saat 12 ye kadar cebelleştik 2. Gün 3. Gün derken 1 haftadır gece uykularına babası geçirdi. Ben sadece onu acıktığında aldım emzirdim ama hiç memede uyumasına müsade etmedim. Amaç memede uyumasını engellemek dürttüm hep hafif uynadırıp omzuma aldım yada yatağına koyup pışpışladım. Çünkü bebek emerek uyuduğu için uykudu aralandığında yine emmek için ağlar (aç olduğundan değil alışkanlkk) gündüz uykuları için pek bi tavsiye veremicem çünkü 4. Aydan snra gündüz uykularımız felaket. Sadece uyku sinyallerini takip et. Benimki 3 uyku istiyor gündüz sabah 7-7.30 uyanış 2 saat sonra 1. Uyku sonra beslenme (kahvaltı) ek gıdaya geçtiğimiz için. Alt değişimi oyun aktivite vs 12 gibi 2. Uyku 3. Uykuya 4-5 gibi geçiriyorum ve şekerleme uykudu gibi oluyor 40 45 dk. Sonrası akşam uykusu zaten. Her sabaj perdeleri açıp "günaydın artık sabah oldu "diyorum. Çünkü 8 e kadar bazen uyumak istiyor. Akşam da emme bitince karanlık odaya geçip “bak güneş uyumuş artık gece oldu gözlerimizi kapatalım” diyorum. Geceleri uyanmasını da şöyle engelledim aç olmaasa bile kalktığı için gece 12 den sonra rüya öğünü var. O uyurken uyandırmadan onu alıp emzirip koydum yerine. Böylelikle açlığı da bastırdı uykusu da uzadı. Ben bu eğitime en yorgun olduğum ve canıma tak dediği an başladım. İlk 2 3 gün çok direndi mızırdandı ağladı. O ağlayınca tabi sakinleştirdim aldım kucağıma sırtını sıvazladım yanındayım annecim dedim. Sakinleşince bir daha koydum yerine. Yavaş yavaş alıştı gibi şuan. Ve en önemlisi müziği bırakırdım. Benim oğlum ilk 2,5 ay kolik olduğu için süpürge sesiyle uyutuyordum sonra pışpış sesine geçmiştik. Çok şükür şimdi müziksiz sessiz bi ortamda uyuyor. Ben yaptıysam herkes yapar. Ben çok aceleci ve pes eden bir anneyken şimdi oğlum kaliteli(en azından) bi gece uykusu uyuyor. Önemli olan pes etmemek ve kesinlikle eş desteği ♥️