setenayim atopik dermatit “tamamen” geçen bir şey değildir. Egzamanın pek çok çeşidi olmakla birlikte,hepsi ömür boyu dönem dönem atak yapabilir.
30 yaşıma bi kaç ay kaldı,kendimi bildim bileli sınav stresi,yeni bir yiyecek içecek,ilk bahara geçiş,yazın dehşet sıcakları,domates patlıcan vb,ani üzüntü gerginlik yaşadığımda atak gelir ve bir yerlerim kızarır filan.
Çocukken bilemiyorsun tabi her şeyi yemek istiyor,duramayıp yaralarını kaşıyorsun,iyi kremleyemiyorsun haliyle zor geçiyor.İşte “büyüyünce geçer” demeleri aslında geçmesi değil,kişinin büyüyüp farkındalığının artması aslında.
Bebeklerde de hareket etmesi arttıkça iyileşmesi hızlanıyor.
Oğlumda 4. Ayından beri var atopik dermatit,%90 benden geçti.Anne kökenli genetikliği var bu meretin.Annemde de ananemde de var malesef.
Ben bazı yediklerimi kestim süte geçiyor diye.Şuan 7 aylık olmak üzere olan bebeğimi pek güneşe çıkartamıyorum azdırıyor.Cildini nem bombasına sokuyorum.Şampuanı kremi mustela kullanıyordum, stelatopia serisi ile değiştirdim.Linola yüz kremi kullandım.Doktorumuz önerdi.Evi de kırkladım desem yeridir.
Neredeyse tüm gövdesinde yüzünde vardı neresinden tutsam bilemez haldeydim,şimdi 2 yerde 1cm çapında iki kabartı kaldı onlarda kuruma evresindeler.
Kendim öğrendiğim gibi oğluma da öğretmek zorundayım malesef egzama ile yaşamayı 🙁