Mel-sin evet kuvvetle muhtemel diş geliyor sizde de. Sabah akşam kontrol edebilirsiniz her an belirebilir. Kaç aylık?
Ek gıdaya başladıysanız bu süreçte sıcak yiyeceklerden ziyade soğuk yiyeceklere ağırlık verebilirsiniz. Hassaslaşan diş etlerini sıcak temas rahatsız eder. Porselen kaşık kullanabilirsiniz. Su tüketimini küçük bardaklarla (shot bardakları gibi) yapabilirsiniz.
Diş kaşıntısına en rahatlatıcı önerimiz annenin elini yıkayarak diş etlerine masaj yapması, işaret parmağını tam kıvırıp üçgen yaparak bebeğin dişlerini kaşımasını sağlamasıdır. (Yazarak anlatım zormuş biz genelde gösteririz umarım anlaşılmıştır)
Çok sorun olmadıkça gün içinde diğer rahatlatma yöntemlerini öneriyoruz genellikle ancak ateş 38,5 un üzerine çıkacak gibiyse veya bebek aşırı huzursuz ise en erken 4 saatte bir calpol verilebilir. Ancak ilaç kullanımından mümkün olduğunca kaçmakta gece uykusuz geçiyorsa uykudan önce verilebilir. Çiğ pırasa ve soğanın analjezik özelliği vardır. Yine yıkayıp biraz soğumasını sağlayarak bebeğinize verebilirsiniz hem kaşınma hem de ağrıya iyi gelecektir.
Diş çıkarma sürecinde ten teması sık sık kucakta olma vs gibi durumlar olabilir. Alışır mı vs diye düşünmeden çekinmeden yapabilirsiniz.
Şimdiden güle güle büyüsün dişler
sevgiler