Masalinaaa bazen 5 dk emerlerdi bazen 20-30 dk bazen 1 saat çek bırak çek bırak dinlen şeklinde… Yenidoğanken pek süre bakmadım, gak guk meme verdim çocuklarıma.Aç çocuk inanın hiç durmaz. o açlık ağlaması zaten bi başka oluyor tonu şekli şemali insan hemen anlıyor.Sizin yapacağınız sık sık emzirmek, 2 saati geçirmeden teklif etmek.
40-45 günden sonra bebek acıkınca kendi uyanmaya başlar ama tabi 5 saat de emmeden uyudu durumu olmayacak.Büyüdükten sonra geceleri yaklaşık 3 saat arayla, gündüz 2-2,5 saat ara ile acıkma başlar. Bunlar dışında tabi bebek ne zaman talep ediyorsa memeyi verin.Yarım saat önce emzirdiğinizde açlığını gidermiştir, gene istediğinde sizi koklamak veya güven duygusu için emmek istiyor olabilir.
Yenidoğan döneminde çişli ve kakalı bez takibi yapılır. 24 saatte 1tl büyüklüğünde kaka ve 4-5 tane toplam 250gram/1paket margarin ağırlığında çişli bez çıkıyorsa doyduğu anlamına gelir. Yenidoğan doğumdan sonra doğum ağırlığının yaklaşık %7-10luk kısmını fizyolojik doğum ödemi olarak verir.Yani 3500gr doğmuş bir bebek doğumdan 2-3 gün sonea 300-350 gram kaybetmesi normaldir. Bu doğal kaybı bebeğin ortalama 7-10 gün max 15 günde geri toplaması beklenir. Bir bebeğin ilk 3 aylık dönemde aylık 500-1000 gram, 6. Ayda doğum kilosunun yaklaşık 1,5-2 katı, 12. Ayda doğum kilosunun yaklaşık 2,5-3 katı kilogram artışı olması beklenir. Bu kıstaslar miadında doğmuş,özel durumu olmayan,anne sütü ile beslenen bebekler için geçerlidir.
Başka sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım.Çocuklarımda doktorları ve ebe hemşireleri böyle bilgi vermişti.Hep bu şekilde takip edildiler.