Benim bebeğimde alfa talasemi taşıyıcısıymış. Tam kan tahlilindeki MHC değeri 9. Aydan beri hep düşük. Babamizda da aynı değer düşük. Zaten baba tarafında 2 kuzeni talasemi hastası. Taşıyıcılıkta çabuk yorulma, dikkat eksikliği, bazen çok uyku gibi durumlar söz konusu oluyor. Hastalığın da ilik nakli ile tamamen tedavi edildiğini okumuştum. Kendinizi yıpratmayın, kesin tedavisi olan bir rahatsızlık zannediyorum ki, biz Ankara sehir hastanesi cocuk hematolojide muayene ve tahlilleri yaptırdık. Cok ilgililer, özel hastaneden farksız. Bu arada bilginiz olsun, bebeginiz bu hastalıkla doğduysa hem siz hem de eşiniz taşıyıcısınız demektir. Evlenirken artık sağlık ocakları kan tahlillerinde buna da bakılıyor ve ciftler uyarılıyor bu duruma karşı ve tüp bebeğe yönlendiriliyorlar. Başka bebek düşünürseniz bilginiz olsun. (Belki vardır bilginiz, kusura bakmayın, ben direk bildiklerimi yazdım.) Rabbim şifa versin….