Kalender kuzu odayı ayır öncelikle. Sizde odasında yerde yatın bi müddet. Önce işe sabah 7 de uyandırmakla başlayın. Sora araya 1 veya 1 buçuk saat koyun,tekrar uyutun. Sora öğlen 12 1 gibi gekrar uyutun.sora da akşam üstü en son 4 de uyanacak şekilde uyutun.Akşam üstü uykusuyarım saat 45 dakka olmalı, öğlen uykusunu 1 2 saat uyursa güzel olur.ama uymazsa da çok önemli değil.önemli olan gece uykularıdır.gündü bu saatlerin döngüsünü yaptığınız da,akşam 7 de zaten uykusu gelecek. Öncelikle bir uyku arkadaşı alın çocuğunuza.ben amigurumi tercih ettim. ve bir de emzik olsun nolur nolmaz, çünkü meme de uyumaya alıştığı için, bu seferde refleks olarak meme arayacak ağzı.bulamayınca da elimi veya oyuncağı emecek,bunun içinde en iyisi sadece uyku geçişinde kullanabilceği bir emzik almak.tabi sizinki de illa alacak diye bir şey yok.her bebek aynı olmuyor elbet.benim bebeğim, sadece uykuya geçerken emer,emziği.dalınca da atar ağzından.zararlı birşey değil yani. Odayı ayırıp, uyku arkadaşını aldıktan sora. Karnın tok olduğuna da eminseniz,bir rutin oluşturun ister duş,ister müzik,ister hikaye kitabı. Ama ben duş artı müzik yapıyordum. Tabi alışınca, hepsini bıraktım.sora kucağıma alıp,uyku arkadaşını veriyordum eline,biraz onunla oynamasını sağlıyordum.bu yazdığım çok basit gelenilir ama, en son uykusunu 4 de uyumuş bir bebek için,7 de uymak bal şeker gibi gelir.çünkü vucudun direnecek hali kalmamıştır o saatlerde. Ama saatini geçirseniz,o zaman işiniz çok zor, hem gece çok uyanır. Hem de uykuya inanılmaz zor dalar.saati geçirmemeye çalışın. Zaten gözleri ovuşturduğunda çok fazla beklemden yagırın gündüzleri. Ama 4 den sora ovuçlarsa yapacak birşey yom, mecbur 7 ye kadar oyalayacaksınız bebeğinizi.park yatağı tercih edin derim.taşınabilir olması çok avantajlı.ben 5 6 dakka emzirdikten sora, beşiğine koyardım.ilk zamanlar 5 6 dakka da memeden ayırdım diye çok ağlardı,bi de beşikte ağlardı.2 gün sora memeden ayırdığımda az ağlamaya başladı,yani sistemin bu şekilde olduğuna ikna olmaya başladı. Beşikte de zaten yapılabilecek birşey pek olmuyor, 45 dakka boyunca saçını okşayıp ,kaşlarını okşuyordum.gözlere yakın olduğu için.direk kapatıyordu belli bir müddetten sora.tabi beşiğe geçince emzik veriyordum,ilk zamanlar almıyordu ama zamanla onu da aldı.45 dakka boyunca ağlarsa,uyumazsa.al beşikten, odaları falan gezdirmeye götür,yarım saat sora tekrar dene.aynı uygulamayı.unutma uyku öncesi çok heyecanlandıracak oyunlar oynamamalısın, yoksa uykusu açılır.aslında bu işte sadece taktikleri bileceksin. Gerisi beşiğine koyup,uygulamakta malıyor. Bir de sabır etmekte. İnan 2 haftayı bulmuyor kuzu. 10 günde alışıyor.olağan dışı durumlar olduğunda, mesela beze kakasını yapmak gibi, gece olduğu gibi beşikten çıkar, hiç konuşmadan etmeden, ışığı yakmadan, altını değiştir.sora tekrar beşiğine geri koy.sabırlı ol,eğer 5 dakka ağladı diye kucağına alırsan hemen, 2. 5 dakka da daha çok ağlar.çünkü senden benden daha akıllılar.ağlayınca her istediğini yapacağını biliyor.ben şimdi çok rahatım, alıştığı için, gece uyansa bile, geldim annecim, tamam annecim deyip,konuşuyorum.öpüyorum kokluyorum hiç uykusu açılmıyor,2 3 dakka emip hemen geri yatıyor. Arada emzirirken bile altını değiştiriyorum, kafasını kaldırıp bakmıyor bile.istifini bile bozmaz yani.valla merak ettiğin şeyler varsa sor, taktikler bunlar yani kuzu.taktikleri yapınca, geriye sadece uygulayıp sabretmesi kalıyor.benim yazmayı unuttuğum varsa sorabilirain.