Aaanaaa benim bebeğimde sadece sırt üstü yattığında kolları bacakları uzatarak kasma/gerinme şeklinde oluyordu. Kolları bacakları açarak gerinir şekilde ıh ıh diye sesler çıkarıyordu, ağlamıyordu. Yakalamak kolay olmuyor videoyu yakalamam yaklaşık 1 ayı buldu. Dr kolik bebeklerle epilepsi şüphesi olan bebeklerin karışabildiğini söyledi. Bebeğime normal olduğunu söyleyince gazdan dolayı bu şekilde yaptığını farkettim. Ağlamak yerine bu şekilde ifade ediyormuş kendini.
Youtube da birçok video var. Tekrar tekrar videolara bakıp kontrol edebilirsiniz. Ben başta benzetiyordum hareketini ama zamanla benzemediğini farkettim.. Birde dr umuz epilepsi varsa günden güne nöbetlerin artacağını söylemişti. Moro refleksiyle benzer. Ellerini daha kısa sürede kaldırıp indirmesi epilepsi şüphesi oluyormuş. Moro refleksinde ellerin havada kalma süresi daha uzunmuş..
Ayaklarını uzatıp ağlaması muhtemelen gaz sebebiyledir. Bu arada benim bebeğimde 2-3 aylık döneminde o şekilde yapıyordu. Şu an 4 aylık gaz sancıları çok azaldığı için geçti kasmaları. Yani bu durum karakteristik. Sizede geçmiş olsun. 🌿