Eğer sadece anne sütü alıyorsa yalancı kabızlık deniliyor buna. Bizde kırkımız çıkıp ek gıdaya geçene kadar yaşadık. 8-10 gün arasında yapıyordu kakasını. Başlarda endişelendim doktora götürdüm aslında geçiştirdi dediğiniz şey bir muayene. Bağırsakların doluluk oranını kontrol ediyorlar. 10 gün kaka yapmayınca doktordan fitil istemeye gittim doktor muayene etti yapar şişkinlik yok dedi. Çok ıkınmıuorsa, keyfi yerindeyse fitil vs önermedi. Ama zeytinyağı verebilirsin dedi günde 3-4 kereye kadar. Her neyse aynı zamanda gastroenteroloji kontrolündeydik, 13 gün oldu hala kaka yok o doktora sordum beni korkuttu dedi ki çocuk patlar nasıl yapmadı fitil yap. Hemen etkilendim eve gider gitmez fitil yaptım altına bebek bakım örtüsü falan serdim çok kaka yapacak ya 😂 özür dileyerek söylüyorum avucum kadar yaptı sadece. Yani yaşadığımız yalancı kabızlıkmış anne sütünün tamamına yakını emildiği için dışkılama az olabiliyormuş. Ki ben 2 günde bir arada mamada veriyordum 60-90 cc civarı. Sonra akışına bıraktım kendiliğinden 10 güne sabitledi. Parantez açayım dışkı sert değilse bu kabızlık değil kendinizi üzmeyin