Alperyekta37 ben bal, seker, tuz ve hayvansalsut haric herseyi direk 6 aylik olunca vermeye basladim. Blw yaptim ama pure verseydim yine ayni sekilde herseyi verirdim. Tatlari ogrenmesi icin ilk tek verdim sonra yemekler icinde karisikta verdim.
3 gun kurula: yogurt, peynir, butum yumurta, balik, kuruyemis, tahin/susam vs.gibi besinlerde uyguladim. Google’da ‘9 alerjik besin’ yazarak resim bulabilirsiniz unutmamak icin kullaniyordum cok faydali oluyordu. 7 ayda itibaren turk doktorun onerdigi kahvalti seklinde: peynir, yumurta, tahin, pekmez, badem, ceviz, findik, zeytin haftada en az 3-4 gun veriyorum. Biktirmamak icin degise degise kahvalti veriyorum: omelet, haslanmis yumurta, yulaf ezmesi, meyve vs. Her gun farkli yapmaya calisiyorum. Bazen tam bugday veya cavdar ekmegi ustunde fistik ezmesi veya avokado.
Hollanda’da 3 ogun verin diyorlar ama kahvalti ve ara ogunu tam bugday ekmek ustune fistik ezmesi veya meyve, peynir gibi seyler koyup verin ve aksam yemegi tencere yemegi/sicak yemek olsun diyorlar bol sebzeli. Bu bana acikcasi biraz sikici geldi o yuzden turk doktorun tavsiye ettigi gibi bakliyat, et, sebze yemegi vs. Oyle yemegi olarak veriyorum. Aksam yemegi olarak yine bol sebzeli ve kuzu kiymali veya balik (oglen vermediysem). Biz ne yiyorsak onu veriyorum ama bebegim icin tuzsuz ve az acili bir porsiyon ayiriyorum. Baharatlari ilk bastan beri kullaniyorum. Ha birde en en onemlisi turkiyde cok yapilan hatalardan: kesinlike meyvesuyu, komposto vs.vermeyin. Kendiniz yapinca bile saglikli degil. Ilk 1 yasa kadar en fazla 240cc ve geri kalan formul sut veya anne sutu olmali. 1 yastan sonra en fazla 300cc formul sut/hayvansal sut veya anne sutu olmali geri kalan sivi su.
Biraz karisik yazdim sorunuz olursa yazabilirsiniz. Aklimda gelen bu sekilde 😊