Rabia_deren Gngrayse Guligul Tuti2688 Berat35
Öncelikle kusura bakmayın geç dönüş yapıyorum. Kızım 9 aylıkken tek kelimeler olarak yaklaşık 20 kelime kadar konuşuyordu. 11 aylıkken 2 kelimeli cümleler kurmaya başladı. Birkaç ay sonra sayıları saymaya kadar öğrendi. Birçok şeyi biz öğretmeden çevreden gördükçe öğreniyordu. 15 ayın üzerine geçtiğimiz zaman ingilizce konuşmaya başladı. İngilizce çizgi film izliyor onu anlıyor bazen ingilizce kelimelerin Türkçe anlamlarını söylüyordu. 18 aylıkken doktor kontrolünde doktorumuz konuşma düzeyinin çok ileride olduğunu ve gelişim uzmanına gitmemiz gerektiğini söyledi. ( bu durum beyni fazla çalıştırdığı için kızımı yoruyordu ) Gelişim uzmanı araştırdık ve Ankara’da oturduğumuz için en çok önerilen yere gittik. Oradaki ilk değerlendirme Denver uygulaması ile oldu. Denver uygulamasında sadece öngörü yapılıyor. Bu öngörü raporuna göre üstün gelişimli olduğu tanısı vardı. Burada yapılan uygulamalar; küpleri 9 kat dizme, düğme ilikleme, fermuar çekme, ayakkabı giyip çıkarma, renkleri ve sayıları sayma, konuşma duzeyi vs. Bu arada hayali arkadaşlarımız çoktu. Kendi başına oyun kuruyordu. Bütün bunları yapan çocuk 17 aya kadar yürümedi bunu da not olarak eklemiş olayım. Kesin tanı için 2 yaş üzerinde olması gerekiyordu. Geçtiğimiz haftalarda yeniden bu sefer aynı kurumda başka bir uzman gördü. Yaklaşık 3 saat süren uygulamalar oldu. Kızım 26 aylık ( prematüre olduğu için prematüre yaşından hesaplaniyor ) Konuşma düzeyinin 5-6 yaş olduğu ince ve kaba motor 3-4 yaş, sosyal gelişim yine 5-6 yaş ve genel gelişimin 4 yaş olduğu yazıyor raporunda. Bu raporun geçerli olması psikiyatri onayı ile oluyormuş. O yüzden psikiyatri uzmanı da gördü ve raporun doğruluğunu beyan etti.
Ankara’da yaşadığımız için burada okullar var. Önümüzdeki sene onlar teklif sunacak bizler değerlendirme yapıp en mantıklı gelen yere yerleştirme yapacağız. Sormak istediğiniz ek sorular olursa tek tek müsait olunca yazarım. Benim eksik belirttiğim şeyleri de ekstra olarak eklerim.