Merhaba arkadaşlar. 15 aylık bir oğlum var. Sakin, uyumlu, hareketli bir bebek. 2 haftadır vurma huyu var, elinde ne varsa, karşısında kim varsa. Evet diyorum normal bu da bir kazanım, keşif.
Evde bize vurunca konuşuyorum, babasıda aynı şekilde “bundan rahatsız oluyorum, lütfen bana vurma, canım yanıyor” vs orta halli bir ses tonuyla. Gülüyor, anlıyor ama gülüp devam ediyor bir süre sonra başını alıp gidiyor (hissimce uyarıdan dolayı çekiniyor)
Bugün parkta arkasından çıkan bir bebeğe gülümsedi, burnunu burnuna dayadı (bunu mutlu olduğunda yapıyor) sonra saçını çekti 😔😔😔 Çocuk ağladı annesi geldi tamam bir şey yok oğlum dedi sonra ben oğluma Teoman hadi kay gel ve konuşalım dedim, ne kayıyor ne geliyor 😐 Sonra göz hizasına indim gözünün içine bakarak anlatmaya çalışıyorum rahatsızlığımı yok isyanlar bağırıyor itiyor kulağına vuruyor. Eh arkadaşlar nedir bunun doğru iletişimi? Geçecek mi, huy olarak kalacak mı? Bende mi yanlış var? Kendi psikoloğum pedagoji eğitiminde almış bir psikolog fakat 2 yaş ve üzerine çok daha hakim. Gene bir sonraki görüşmede soracağım tabii. Siz neler yapıyorsunuz bu durumlar karşısında?