Seydaylc_ tanıdık olunca pek bir şey istemiyorlar ama tanıdık yoksa ve uyuz bir muavin veya şoföre denk gelirseniz hem çok istiyorlar hem de nazlanarak kabul ediyorlar.
Ben Osmaniye’den Bitlis’e giderken biletli yolcu olduğum halde bagajıma laf etmişti muavin para istemişti, bir valiz iki küçük kolim vardı.
Babam hemen para verecekti verdirmedim, ben biletli yolcuyum ekstra para alamazsınız dedim tartıştım adamla. Bilenler vardır, Doğu arabaları hep dolu gider gelir, fıçıyla peynir bile koyarlar ama kendi memleketlisi olunca para istemezler. Ben de muavine “biz bu arabaların nasıl gidip geldiğini çok iyi biliyoruz, kimseden para almıyorsunuz da yabancıya gelince mi para istiyorsunuz, biletli yolcuyum para falan da vermiyorum bagajımı almak zorundasınız” dedim. Baktı ben dişli çıktım, tamam abla geç sen dedi.
Siz de sıkı konuşun, yumuşak yüzlü kibar görünce hemen havalanıyorlar.
Bir de koli vereceğiniz günü iyi ayarlayın, tatile veya öğrenci asker vs gidiş dönüşlerine denk gelmesin almazlar yolcu yoğunluğu olduğu için