Arbx Mama sindirimi zor ve uzun süreli (1,5-2 saat) olduğu için uyutur ve ağırlık yapar.Anne sütü sindirimi hızlıdır (20-40dk) dolayısıyla hemen doyar hemen acıkırlar ve yenidoğan döneminde de doğal olarak sindirime bağlı şekilde kısa süreli uykular yaparlar.Düşük kiloda doğdu diye mama vermenize gerek yok eğer ki doktor kesin vermelisiniz dememişse.Diyelim ki bebeğiniz 4-5 kg doğsaydı, kilolu doğdu diyip bu sefer daha seyrek mi emzirecektiniz?
Bugün 1-2 sefer verdiğiniz mama, daha sonra 3-4 sefere çıkar sonra 5 derken artarak devam edebilir.Örneklerini çok gördüm. Önce bi aylık tartımı yapılsın bebeğinizin durumuna bakılsın ondan sonra sık emzirmeye rağmen mama gerekiyorsa verirsiniz.Ama kendiniz tedirginlikle ezbere başladıysanız sonra sıkıntı da yaşanabilir.Hele ki biberon kullanıyorsanız,biberon akışı memeden farklı olduğu için burada çoğu anne gibi 1,5-2 ay sonra “meme reddi var ne yapabilirim” gibi konularla uğraşmanızı hiç istemem. Gece kalkmak için saat kurun,eşiniz de kursun. Aylık tartıdan sonra zaten doktor söyleyecek, bebek ortalama 40-45 günlük olduktan sonra eğer bir sağlık sorunu da yok ise ve kilo alımı normal ise (500-1000 gram arası) kendi uyuyup uyanmalı döneme geçiş yapacaksınız.