Daisyy Arkadaşlar nasip olursa birkaç ay içinde atanacağım ve oğlumu kreşe göndereceğim. Şu an 27 aylık. Biraz yemek seçen bir çocuk ama bana göre fazla değil. Yine de insan endişeleniyor. Bazıları da evde yemediğini kreşte yer diyor. Fikrinizi almak istedim. Kahvaltıda krep yumurtalı ekmek patatesli yumurta, yumurtalı yufka böreği poğaça sucuk domates salatalık yer. Ama haşlanmış yumurta omlet peynir zeytin yemez. Tarhana çorbası şehriye çorbası yoğurt çorbası ve mercimek çorbası yer. Sebze olarak taze fasulye semizotu yemeği ıspanak ve kabak mücver yer. Bunların dışında köfte patates makarna tavuklu pilav yoğurt ayran kefir yer. Bakliyat yemiyor kuru fasulye nohut barbunya hiç sevmiyor. Baba yesin diyor 😂 Genel olarak bakliyatlarda ve kahvaltıda seçiyor yani. Tavsiyeleriniz var mi?
Evsaanne Daisyy canım anasınıfı öğretmeyim sana şöyle açıklayayım ☺️ Öncelikle maşallah gayet de yiyormuş herşeyden çünkü mücver ıspanak vs öyle her çocuk yemez . Ekstra olarak okullarda hergün bir menü var biliyorsunuz ki o gün ne çıktıysa onu yemek zorunda çünkü anne yok ki farklı bir şey hazırlasın emin olun evde size Naz yaptığı kadar okulda yapılmıyor ve herşey gayet güzel yeniliyor herhangi bir alerjisi yoksa tabi siz merak etmeyin öğretmeni en iyi şekilde ona yedirecektir ve yemediklerini bile okulda yiyeceği için zamanla kilo bile alacaktır. Ekmekten başka bir şey yemeyen öğrencim vardı annesi de zorlamayın ekmek verin derdi ben üzülürdüm birkaç ay sabrım sonunda her yemeği yemeye başladı annesi hocam yiyor poposu kızarmış tuvaletini sık yapıyor korkuyorum demişti o an benden mutlusu yoktu ☺️
Melankoli Daisyy Benim kızım 2 yaşında başladı kreşe. Yemedi😅 Hatta oturmak bile istemedi. Ekmek yedi sadece. Ben kahvaltısını evde düzgün yaptırıyordum. Şu an 10 yaşında.ilkokulda yemek mecburiydi, 4 sene boş yere para ödedim. Hala okulda yemiyor. Hiç yemedi. Evden götürüyor.
Uzaymekiii Daisyy benim kızım 3 yaş 4 aylık kreşe başladı 1 aydır ve çok seçen bi çocuk. Okulda da seçiyormuş🤷🏻♀️ Ben tokum teşekkür ederim deyip oturuyormuş boş boş🤷🏻♀️😂 öğretmeni sürekli benim hatırıma 1 kaşık ye falan diye teşvik ediyormuş ama bazen onu da reddetiyormuş. Ben de evden çıkarken her sabah tembih ediyorum yemekleri ye az da olsa tadına bak diye akşam gelince tüm pişkinliğiyle bakmadım hiç tatlarına diyo😂 yapacak bişey yok zamanla yiyecek arkadaşlarına katılacak🤷🏻♀️😌 bu süreçte de biraz kilo verecek ki verdi zaten evde olabildiğince takviye ve motive etmeye çalışıyoruz elimizden başka da bişey gelmiyo🥲
Daisyy Evsaanne çok teşekkür ederim rahatladım biraz 😊 aslında bazı şeyleri benim çabamla yemeğe başladı. Mesela domates salatalığa bu yaz başladı. Yoğurt çorbası yemiyordu möö çorbası dedim ilgisini çekti şimdi severek yiyor. Mercimek çorbası yemiyordu ona da miyav çorbası dedim 2 seferdir yiyor 😂 ama yumurta asla. Çaktırmadan ekmeğin arasına çok az koysam bile anlıyor bağırıp çıkarıyor 😣 zorlamıyorum ben nasılsa yumurtayı krep içinde yumurtalı ekmek patatesli yumurta gibi yiyor diye.
Daisyy Melankoli aaa neden acaba benim akrabamda kızına kreşte soğuk yemek veriyorlarmış yemekten soğumuş çocuk
Evsaanne Daisyy yani evet kreple vs verebilirsin bide internetten araştırın yumurtaya şekil vererek de önüne koyabilirsiniz örneğin tavşan fare vs yapıyorlar eğlenceli olur ve yer 😘
Melankoli Daisyy çok seçiyor malesef. Hala öyle. Et tavuk peynir yumurta gibi hayvansal şeyler yemiyor. Hamur işinin hiç bir çeşitini de yemez.
Daisyy Uzaymekiii benim oğlum zaten zayıf öğün atlamaz sevdiği şeyleri yer ama 10 kilo. Yese de kilo almıyor. Kreşte de yemezse iyice kilo verir üzülüyorum inşallah yer
Melankoli Daisyy hep sebze ve bakliyatla geçiyor ömrü. Pırasa, ıspanak, brokoli, semizotu, her tür salata, kısır, mercimek yemeği, deniz börülcesi, kuru fasülye falan.
Melankoli Daisyy İştahsız değil, yemek seçiyor dediğim gibi. Ama her sene düzenli tahlil yaptırıyorum tüm değerleri tam, bağışıklık sistemi yüksek. Hiç hasta olmaz. Ben de dert etmiyorum artık. Belki vejeteryan olacak, saygı duyuyorum.
Daisyy Melankoli haklısınız benim ablam önce vejateryen oldu sonra vegan. O da küçüklükten beri sevmezdi hayvansal ürünleri. Sonra da böyle tercih etti. Kan değerleri de gayet iyi. Çocuğunuz hayvansal ürün yemezse de yediği şeyler gayet çeşitli. Maşallah. Benim oğlum hiç salata yemiyor domates salatalığa bile 2 yaşında alıştı. Bakliyatlar da iyi protein kaynağı zaten vejateryenler de protein ihtiyacını bakliyatlardan karşılıyorlar. Sağlıklı olması en önemlisi.