Dmt-01 Eğer evlatlık vermişsen bir kere (hangi sebepten olursa olsun) bir daha onu arayamıyorsun. Devlet çok zor evlatlık veriyor gerçekten çetrefilli işler. Hatta çoğu zaman evlatlık vermiyor, verdiyse de aileden gizliyor çocuğun yeni adresini. İletişim kurması engelleniyor. O sebeple arayıp aramadığını bilemeyiz. Kim bilr ne sebeple evlatlık verdiler. Çocuğun bunu araştrması kendi kimlik karmaşası için önem arz ediyor. Tüm bu yasaklamanın nedeni de esas olarak bu zaten. Karmaşanın önüne geçmek. Yeni ailesinin de etkilenmesinin önüne geçmek. Yeni annenin her telefon çaldığında ödünün kopmasını engellemek. Her iki aile için de, evlatlık olan çocuk için de çok zor. İnşallah her iki ailesi de insan evladı tiplerdir. Mutlu ederler kişiyi.