Teemo07 Kızlar bana irmikle nasıl muhallebi yapıyorsunuz anlatır mısınız? Bugun 5 ay 21 günlük kontrole gittik. Kilosu sınırda dedi doktor. Muhellebi yap, içine de mamasında koy yedir dedi. Aslında pirinç unuyla yap dedi ama o da çok şişirir dediler 🤷🏻♀️
Zuhal1414 Teemo07 ben daha hiç yedirmedim boş şişirme pirinç unu falan bana göre ek gıdaya geçtiyseniz başka sağlıklı şeyler yedirin proteini yüksek doktorun böyle demesi çok garip geldi bana
Muhasebeciana Teemo07 ben yapiyorum irmikle muhallebi. 2 tatli kasigi irmigin icine 1 cay bardagi icme suyu koyup kaynatiyorum soguyuncada icerisine keciboynuzu ozu muz armut elma artik elimin altinda hangi meyve varsa ondan koyuyorum ama kizim 1 yasinda
Sucukluyumurta11 Teemo07 bir yemek kaşığı irmik bir çay bardağı su içine muz yada herhangi bir meyve. Keçiboyunyzu özü ekleyebilirsiniz
Ohaezgi Teemo07 1 çay bardağı içme suyuyla 2 yemek kaşığı irmiği pişiriyorum evde hangi meyve varsa kabız olmaması adına dengeleyerek mesela şeftali muz yada armut elma bunları cam rendeden geçirip irmikle karıştırıp veriyorum. Sabah kahvaltısınıda aynısını yapıp yumurta sarısı ve pekmez ekliyorum bazen tuzsuz lor ama şuan kızım 7 bucuk aylık sizin için yumurta ve lor olmayabilir
Teemo07 Zuhal1414 Pirinç unu konusunda haklısınız. Ama baktığım zaman da ‘İrmik vitamin, karbonhidrat ve enerji kaynağıdır. Sindirimi rahatlatması nedeniyle bebekler için ideal bir besindir. Ayrıca içerdiği yüksek oranda B ve E vitaminleri ve protein ile bebek gelişiminde önemli katkılar sağlar. Bebeğin bağışıklığının güçlenmesine yardımcıdır ’ diyor. Zaten 6. Ay kontrolleri olacak. O zaman kendi doktorumuza gidecegiz. Onunla da görüşeceğim bu durumu. Bende bilemedim.
Teemo07 Sucukluyumurta11 Çok teşekkürler. Bende mama koyacağım içine. Daha meyvelere başlayamadım. Sebzelerden gidiyoruz ama o zamana kadar meyvelere de geçeriz. Hatta pekmez falan güzel olur.
Teemo07 Ohaezgi yaa ne güzel. Biraz daha zamanım var benim evet doktor da öyle dedi pekmez ve yumurta sarısı için. Teşekkürler tarif için 🥰