Beyziikoo Sadece akşam yaparım ben, gece daha serin oluyor diye. Kaya çiftliği diye bir peynirci var burada birkaç şubesi olan bir yer. Oranın kendi çiğ sütünü alırım 3 litre. Eğer hepsini yapıcaksam 5 litrelik çelik tenceremde mayalarım. Bölüceksem tupperware kaplarıma paylaştırırım (2 lt ve 1 lt olarak bölerim). Maya olarak kendi önceki yoğurdumun mayasını kullanırım. Maya kalmamışsa torku yoğurt alırım ufak boy, onu kullanırım.
Akşam kaynatırım 5-10 dk kadar, sonra kaplara dökerim, ağzı açık bir şekilde 1 saat, 2 saat beklerim artık ne kadar süre gerekirse. Serçe parmağımı soktuğunda 8 saniye acı çekmemen lazım, acı çekiyorum ama yine de dayanıyorum moduna girme sakın 😂 bu ısıya düştüğünde mayalanma vakti gelmiştir. 2 çorba kaşığı yoğurt 3 litre süte yeter. Mayalarım, kapağını kapatıp örtüye sararım (annem mayalarken kullanmam için kare pazen örtü dikmişti). Sabaha kadar durur yaklaşık 7-8 saat.
Sabah olunca açarım kapaklarını kaşıkla üste çıkmış suları lavaboya dökerim çünkü yoğurdu sert severim. Sonra iki tane selpak koyarım kapağını kapatıp buzdolabına koyarım. 4 saat kadar sonra kullanıma hazır olur. Peçeteyi çöpe atarım (fazla suyu emsin diye koyarım peçeteyi)