Prensescilek benim kızımda bir yaşından sonra çok net konuşmaya başladı.onun öncesinde konuşmasa bile ben hep konuştum anlattım. Göz teması kurdum. Uyumadan önce masal anlattım. Televizyondan telefondan uzak tuttum. Sadece şarkılı müzikli şeyler açıp beraber söyledik.kendisi söyleyemese bile ritim tutardı. Anladığını bilirdim.hatta ona sık sık sarılıp çok sevdiğimi söylerdim onda da alışkanlık oldu şimdi durduk yere sarılıp seni çok seviyorum annem diyo. Mesela yeni yürümeye başladığında dışarı çıkardıgımda herşeyin adını söylerdim tekrar etmese bile. Aslında bunları konuşması için değil de onu Bir birey olarak görüp yaptım.halen kızıma asla zorla bişey yapmam. Yemek yemek istermisin, uyumak istermisin,banyo yapmak ister msin diye sorarım. Mesela evet deyince anlatırım. Tamam ozaman küvetine su koyalım oyuncakları atalım sıcak su koyalım, üstünü çıkaralım sende içinde oynarsın derim. Konuşmadıgı zaman kafasını sallardı gözümün içine bakardı. Konuşmaya başlayınca kendisi aynısını anlatıyor.ha birde düzgün konuşmasını istiyorsak bebeğimize herşeyin adını düzgü söylemek lazım. Mesela suyu işaret edip başka sesler çıkarıyosa su mu istiyorsun onun adı su falan dersek öyle alışır. Ama sen su istediğini anlayıp hiç bişey demeden verirsen çocuk öyle alışır. Komşumuzun oğlu var kızımdan büyük. Çocugun ne anlatmaya çalıştıgını sadece annesi anlıyor. Su ya maaa diye sesleniyor. Mesela araba demiyor da vınn vınn diyor. Hiç. Doğrusunu düzeltmemişler çocuga. Biz Antepliyiz ben yanında Antep ağzıyla bile konuşmuyorum. Çünkü ne duyarsa o şekilde kalıyor. Belki bundan dolayıdır erken ve net konuşmaya başladı. İnstagrama paylaşıyodum da gecen nazar oldu kapattım instagramı ya 🙄