Kızlar oğlum 16.5 aylık.. 9.5 aylıkken felan yürüdü emeklemedi Nerdeyse. Baba dede teyze mam nen mem mem(emzik) pa pa(pat pat) kelimeleri var. Bazen gel ve git te der. Göz teması var. İsmini bilir zaten. Bazen TV açarım yada oyuncak oynarken onlara dalmışsa bakmaz adına. Yüksek sesle söylersem bakar. Ama genel de bakar. Saklambaç cee bunları sever oynarız. Güler gülümser taklit yeteneği iyidir. Komutları güzel. Gel git otur kalk yat al ver getir götür bunları çok çok iyi.takşit yeteneği iyidir. Bizi taklit eder. Yada köpek ne dedi derim hav hav der. Mesela köpek kitap getir derim onu bulur getirir yada tak çıkar(lego) getir derim onları getirir. Takıp çıkarmaya çalışır amacına uygun oynar yani. Arabalarla da öyle.] anneyi babayı hala teyze dayı dede amca bunlar nerede dediğim de gösterir bilir kimin olduğunu. İşaret parmağıyla gösterir istediği şeyi. Dönen nesneleri sever ama öyle dakikalarca felan izlemez. Birlikte iş yaparız mesela. Çamaşır atacağım zaman götürürüm makina çalışınca azıcık bakar geri gelir öyle 5 10 saniye felan dakikalarca bakmaz öyle. Haliyle pandemi den dolayı yaşıtları ile öyle pek oynamaz çocuklarla. Bundan dolayı oyun gruplarına götüreceğim. Gün içinde max 1 saat oda parça parça TV açarım. Kids TV felan izler. Ondan da sıkılır. Bugün şunu farkettim. TV izliyordu sesini çok açmam öyle. İki eliyle saçlarını çekti ense kısmını tutup sonra kulaklarını kapattı. Bunu birkaç kez yaptı ve beni endişelendirdi açıkçası. Şimdi diyeceksiniz ki herşeyi yağıyor saçmalamayın otizm bu kadar kolay mı. Değil tabi özel eğitimde de çalıştım fakat endişelendiriyor işte her anne gibi.. Kulakları mı ağrıyor başka birşey mi anlayamadım.