tugcearas yani anlamlı kelimelere 8 aylıkken başlamıştı, yaşında 2 kelimeli konuşuyordu, şimdi 19 aylık bazen anlamlı konuşuyor bazen ağzının içi kalabalık ne diyor anlamıyorum bir iki kelimesini anlayabiliyorum, bebekten bebeğe değişiyor, oğlum hiç emzik biberon almadı tablet telefon televizyon da izletmedim bunlar etkili oluyor diyorlar, ama bencede erkek bebek biraz geç konuşuyor abimin oğlu 3 yaşında daha yeni 2 kelimeli cümle kuruyor ama emziği de yeni bıraktı kreşe başladı 1 ay içinde konuşmaya başladı önceden üzülüyordu, doktor onlara anlamlı 8-10 kelimesi varsa sorun yok demişti