Megututu Kızlar tam 3 aylık oğlum var maşaallah gelişimi çok iyi doktor çok çok önce gittiğini söyledi yalnız doğduğundan beri aşırı gazlı bir bebekti şimdi şimdi rahatlamaya başladık hatta gazına iyi geliyor diye hep yüzüstü uyudu bi iki gündür sırt üstü uyuyabiliyor geceleri. İnternette araştırma yaparken aşırı gazlı bebeklerin gazlarının epilepsi ile karıştırılabileceği yazıyordu bu yazıları okuduktan sonra çocuğa iyice bakmaya başladım yeni doğduğu sıralarda altını değiştirmek için açtığımda korkuyordu ve iki elini yanlara doğru açıyordu parmakları açık bir şekilde eline battaniye vs verince ona sarılıyordu yada elimi verince tutuyordu o yok oldu şimdi sanırım Moro refleksiydi şimdilerde dışarıdan gelen araba kornası sesine uyanıp irkiliyor sırt üstü yatırmaya başladığımdan beri de kollarını havaya kaldırıyor ama korkar gibi değil direk yüzüne ağzına götürüyor burnunu kaşıyor kendini uyandırıyor , hala gazı var meme emerken kendini yay gibi geriyor memeyi bırakıyor ayakta filan emzirmeye çalışıyorum.Acıktığı yada ten teması istediği zaman olduğu yerde ağlarken iki kolunu aynı anda titretiyor bacaklarını vuruyor poposunu kaldırmaya çalışıyor ama kucağıma aldığım anda duruyor . Kendi kendine tütürük çıkarmaya başladı gelişiminde yazıyor bu uyurken dudağının içini emiyor şimdi ben bunlara bakıp bakıp acaba epilepsi mi acaba acaba diye diye bi hal oldum gece uyuyamıyorum üç aylık çocuğu olan anneler sizin böyle hareketleriniz var mı ben boşuna mı pimpirikleniyorum doktor bile araştırdım gitmek için lütfen Bilgisi olanlar yazsın şimdiden teşekkür ederim tek başımayım ilk çocuğum çok endişeleniyorum 😔
Deletedmom54554 Megututu kızzzz korkma normal şeyler bunlar benim kızımda öyle hatta heycanlanınca başka başka şeyler yapıyor 🥰epilepsi böyle değilki Benimkide aynı anlattığın gibi 😍
Deletedmom54554 Megututu Bebeklerin gözlerin sabit bir yere kenetlenmesi, Vücudun kasılması, Bebeklerin çenelerinde yaşanan kilitlenme, Ağızdan köpük gelme bunlar ve baş düşmesi falan epilepsi belirtisiymiş
Megututu Bebeklerin arada bir sıçraması normal diye bilirdim ben yani her bebek sıçrar dimi hemen hasta dememek lazım dimi ? Bademde hızlı hızlı nefes alıyor karnı inip inip kalkıyor ama doğduğundan beri toplasan üç kere anca yapmıştır ?
Megututu Deletedmom54554 çok teşekkür ederim soracak kimse yok etrafımda rahatlamak için yazdım çok sağolunn 💜💜
Ask35tego Oğlum 4 aylık olacak aynı hareketleri var ve ben nöroloji götürdüm Birde benimki kendini de kasıyor kolik ve gaz Çok şükür eeg Muayane temiz çıktı bı ay tekrar kontrolü var Her hareketini video alıp Dr gonderiyorum adam normal yazıyor ama anne içgüdüsu sanırım ikna olamadım Allah korktuklarimiza ugratmasin Yani çocuğum hep eli kolu ayağı oynuyor zıplıyor emerken bile değişik hareketler Bu arada benim oğlumda yüzü koyun uyuyor Şimdi yeni yeni yan yatırıyorum ama kendini uyandirir diye düz yaturamiyorum çünkü oğlum kendini boşlukta hissediyor sanki sırt üstü Çocukların biseyi yok dünyaya adapte olamıyor diye düşünüyorum artık
Megututu Ask35tego evet benimkide sürekli hareket halinde hiçbir yeri durmuyor o yüzden yüz üstü yatırıyordum hareket edemeyince uyuyor diye çok sağolun cevabınız için
Deletedmom54554 Megututu haklısın cnm ilk çocuk olunca herşeyde tereddüt ediyoruz 🙏🏻Sormakla iyi ettin
Ask35tego Megututu Riva ederim hatta çocuk Dr na da videoları gönderdim başı çocuklar böyle olur gerekeni yapmışsınız , Dr görmüş, gereksiz araştıma yapmayın anın bebeğinizin tadını çıkarın gerekirse siz destek alın dedi 🙄 sanki kötü bişey yaptık tecribesiz ve bilgisiz korkuyoruz işte Allah hepsini esirgesin
Tugce Megututu bebeğim 2 aylık olmak üzere. Geçenlerde bana da epilepsi ile alakalı bir yazı denk geldi ve aynı yazdıklarınızdan dolayı bir ürktüm. Tamamı bizde de var sanırım olağan gelişim belirtileri 🌸🙂
Megututu Tugce Aynen ya boşuna kendimi yıpratıyorum sadece gazlı ve hareketli diye dikkatimi çekti sanırım
bikerem Megututu eeg ve mr ilekolayca tespit edilenilir,suphelerinuz ariyorsa bi dr a norolojiye görünün
Miskokulum25 Megututu Bundan 1 hafta önce kızım ateşlendigi için acile götürdük. O sırada epilepsi hastası olan yaklaşık 1.5 yaşında erkek bebek geldi ambulansla anne babasının kucağında sedyeye yatırdı doktorlar bütün hastane doktorları başına toplandı yavrucağın. Bebek kasılıyor ama gözleri tek bir noktaya kitlenmiş doktor parmağını şıklatıyor ama tepkisi yok bebegin ağzından az miktar da köpükte geliyordu. İlk defa epilepsi hastası bir bebek görmüştüm o gün. Sizin anlattıklarınıza bakarak söylüyorum bebeğiniz gayet sağlıklı
Megututu Miskokulum25 teşekkür ederim bende gece uyanınca sıçrayınca filan hemen videoya çekeyim bir şey varmı diye telefonu elime aldım o loş ışıkta bile hemen telefona döndü havada tuttuğum için dikkatini çekti baktı aslında acıktığı için uyanmış ama ben nöbet sanıp çocuğu izliyordum nöbet olsa bakmazmış kitlenme filan olmadı hiç
emoo akşamdan beri uyku tutmadı beni de 3ay15gnlk alerjk bizmkide o yüzden yoğun gazı var uyurken cenin pozisyonuna sokuo kendini backlar kollar toplanıo gibi bir okudum epilepsi dio west sendrom dio gelişimi iyi takibi gülmesi kontağı herşeyi normL gece saat 3te netts gexinrken okudum sonra stressten kustum bir daha okumıcam bişey oluyor bu aylarda gerilme kasılma herhalde hepsi aynı
Megututu emoo evet okumamak lazım aslında ya bi şey olsa kendini net belli eder bebeklerde anlaşılmayabilir filan yazıyor ama yok anlarız ya ufacık hareketlerden çıkarım yapmamak lazım aslında 😬