Mahirin-msi kızım 3 yaş 3 aylık 1 yaştan beri diş fırçalama el yüz yıkama alışkanlığını alıştırdık. Sayılar renkler zıt kavramlar da tam olarak geçen sene oturdu. Sofrada yemek yeme,ağızda yemek varken konuşmama, sofradan tabak bitmeden kalkmama da ek gıda sürecinden itibaren aşıladığım kurallar. Tuvalete kendi gidip geliyor artık sadece kakada temizlik için yardımcı oluyoruz onun dışında kendi silip kendi üstünü çekip sifona basıyor ve tabi elini yıkıyor. Üst baş değişimini kendi yapıyor, oyuncaklarını kendi topluyor. Yani kendi öz bakımı ve kendi eşyalarına dair yapması gereken herşeyi yapıyor. Bu yaşta bu kadarı fazla mı bilmiyorum bi zorlamamız yok kendi isteğiyle yaptığı için müsaade ediyoruz diyeyim. Ama yemek yeme, el yüz yıkama, sofra adabı en başından beri ilk öğrenmesini istediğimiz ev kurallarıydı onlarda biz öncü olduk diyebilirim. Umarım yardımcı olabilmişimdir😌