Cigdemm988 Kızım 24 aylık olucak.1 yaşındaydı konuşmaya başladı genetik faktörlerin de etkili olduğunu düşünüyorum.Ben de aynı dönemde konuşmuşum çünkü.Ezbere şarkılar söyler,masal anlatır.Çünkü,ama,hem gibi kelimeleri kullanır.Renkleri,taşıtları,10a kadar saymayı,şekilleri,meyveleri,sebzelerin de bazılarını bilir.Gayet akıcı konuşur anlarsın dinlesen.Moral bozmaya mı geldin diceksin ama hayır ondan gelmedim.Arkadaşımın kızı 2.5 yaşında daha yeni yeni bikaç kelime birleştiriyor ve aile ortamı olarak nerdeyse aynıyız.Hatta onlar daha aktif sosyal anlamda.Yani onun daha net konuşmasını beklersin aslında görsen.Bu konuşma işi çocukla alakalı biraz da zamanı gelince açılıyorlar susmuyorlar zaten.Bak ben 1 yaşında konuşmuşken kardeşim 3 yaşında konuşmuş.Aynı anadan babadan olmayız ama farka bak :) can sıkmaya gerek yok.Siz bol bol konuşmaya anlatmaya devam edin 😌