Annelikseruveni Merhaba sevgili anneler. Bebeğime lor peyniri yapmak istiyorum ama bikac farklı şekilde yapılıyor. Gerçek lor peyniri süt kestirilerek değil de peynir altı suyu ile yapılıyormuş. Peynir altı suyunu temin edebilen var mı? Siz nasıl yapıyorsunuz?
Hep_mi_uykusuz Annelikseruveniben kaynayan sute 3 4kasik yogurt atiyorum topaklanmaya baslayinca ocagi kapatip yarim saat falan bekletiryorum az sulu birakarak suzuyorum yumusacik oluyor cok seviyor kizim hem de tuzsuz
Atamom16 Annelikseruveni ben labne yapıyorum lor bildiğim güvendiğim bir yerden alıyorum labneden çıkan peynir altı suyunuda çorbalarında kullanıyorum hiç lor yapmayı denemedim o suyla öyle deneyebilirsiniz isterseniz
Mbal Annelikseruveni evet süt kestirerek yapılmaz diye biliyorum ben de. Şirden mayasıyla yapılıyormuş. Ancak tarifi bulamadım nasıl olacak her yerde kesiliyor. 🤦🏼♀️ Ben de bekleyeyim. 🖐🏻
Annelikseruveni Hep_mi_uykusuz işte bende bu şekilde yapıldığını biliyorum fakat bikac yerde bunun yanlsi olduğu yazıyordu bende tereddüt ettim o yüzden
mmek_2014 Hep_mi_uykusuz yanlış yapıyorsunuz maalesef. Sizin yaptığınız sadece süt kesigi ve bebege bir faydası yok. Hatta hala süt formunda oldugu için bağırsakları sindirime müsait degil. Bende ilk oglumda bu şekilde yaptım ama sonra yanlış oldugunu ögrendim. Dogru olan sütü kestirip süzdükten sonra altta kalan suyla lor peynir yapmak. Yani o yaptıgınız peyniri Kendiniz yiyeceksiniz onun suyuyla bebege gerçek lor peyniri yapıcaksınız
Hep_mi_uykusuz Annelikseruveni Nesi yanlişmiş ki annemgil tuzla keisyor sutu ben tuzsuz olsun diye boyle yapiyorum doktor kontrolunde sor istersen
sokomel sütü kestirince o peynir olmuyormuş peynir olması için mayalanması gerekirmiş o yüzden süt kesiğini hiç boşuna denemeyin ama gerçek mayalanmayı da bilmiyorum. 😬
Atamom16 Annelikseruveni 1 litre günlük süt ısıtıyorum yoğurt mayalama ısısı kadar tuzu alınmış 1 kibrit kutusu süzme peyniri ısıttığım sütle açıp (pürüzsüz olana kadar) yoğurt gibi mayalıyorum 8 9 saat kadar sonra tülbente döküyorum 2 3 saat süzdürüyorum sonra ceviz kadar parçalara ayırıp buzluğa atıyorum suyunuda buz poşetlerine doldurup buzluğa atıyorum