Hepiniz isi gucu birakmis kres postu acmami bekliyordunuz biliyorum hanimlar 😎 benim gibi erken donem krese onyargili bakanlarin ve kresi merak edenlerin faydalanmasi icin deneyimlerimizi yazmak istedim. Oglum 21 aylik olmak uzere, 1 aydan fazladir krese gidiyor. Ilk iki hafta cok zorlu gecti. Alisma sureci oglandan cok beni etkiledi. Tabii ki kresin kapisinda agladigim oldu 🤦♀️ 3.haftadan itibaren isler guzellesti ve nihayet 4.haftadan beri gayet alismis uyum saglamis istekli bir sekilde krese gidip gelmeye basladi (Thank god). Simdi gelelim gozlemlerime; kres muhtesem bir yer. Mutlaka krese gonderin. Imkanlariniz durumunuz nasil elveriyorsa ona uygun bir kres bulup bebeklerinizi krese baslatin hanimlar 👍 bizimle ayni donemde 30 aylik bebekler basladi ve inanin onlarin alismasi cok daha zor ve sancili oldu. Tum gun agladilar annelerinden ayrilmak istemediler. Tuvalet egitimi tam olanlar bile altina kacirmalar yasadi. Ogretmenlerin dedigi gibi ne kdr erken o kdr hizli uyum 👍 20 aylik cok kucuk nasil yapicaz birakicaz diye dusunuyorduk da simdi iyi ki diyorum. Su 1 ayda oglumda inanilmaz bir gelisim var detay verip nazar cekmek istemiyorum (evet oglusum super zeki herkes kiskaniyor 😀) burada nas felak okuyup devam edin please. Gelelim kres seciminde dikkat edilecek noktalara: evinizin etrafinda her gun gidebildigi bir park yoksa kesinlikle bahceli parkli bir kres secin ki enerjisini atsin desarj olsun yorulsun. Eger varsa, cok fazla bahceli ve parkli bir kres secmenize gerek yok. Daha cok montessori tarzi etkinlik uzerine kurulu bir kres tavsiye ederim. Ayrica benim gibi evin icine buyuk oyuncaklar doldurmak istemiyorsaniz o oyuncaklari sunan bir kres secmeye calisin. Mesela oyuncak ev mutfak kum havuzu vs gibi.. Bebeginiz benimki kdr kucukse daha butik ve kucuk bir mekan secmeniz avantaj olur. Hem daha az ogrenci olur hem de alan daha kucuk olunca surekli kontrol altinda olur. En onemli mesele butce maalesef 🤕 nispeten ozellikli ve kaliteli yerler pahali cok pahali.. maddi durumunuzu iyi hesap edin. Mesela aylik 2000- 3000 tl. olan krese yillik hesap yaparak karar verin. Ortalama yillik 30000 tl para ayirmak gerekiyor (sanki kolejde ilkokul okuyor o ne be dediginiz duyuyorum ve agliyorum 😔) durumu benden cok daha iyi olan bir tanidigim 1000 tllik bir krese gonderiyor ve pahali diyor cunku beklentisi cocuk hayatta kalsin yeter 🤷♀️ her butceye gore kres var yeter ki iyi arastirin. Beklentilerinizi gercekci tutun ve ogretmenlerle paylasin. Sorularinizi yorumlarinizi alayim. Insallah krese gondermekte tereddut edenlere birazcik faydali olur 🙋♀️