Mervesk Merhabalar, 3 aylık bebeğim 2.5 aylık olana kadar kolikti ve sadece kundaklayınca uyuyordu, şimdi koliği bittiğinden beri kundak istemiyor geceleri sürekli ellerini çıkarıyor sonra da ağlamaya başlıyor, kundaktan ayırma yöntemleriniz nelerdi?
Mom62636362 Mervesk Bu bir süreç, kendini uyandıra uyandıra uyandırmamayı öğrenicek. bir iki hafta sürebilir haberiniz olsun
kendicocugunungelisimcisi Mervesk merhaba benim kızım da 2 ay 27 günlük. Geçen hafta bir gece aniden kundaktan ayırdım. Vücudunu müslinle ve battaniyesiyle sardım o sarmalanmıştık hissini aldığı için yine rahat ediyor. Ellerini keşfetmeye başladıkları için sıkıştırılmak istemiyorlar artık o yüzden fırsat vermeliyiz zamanla yüzünü çizmeden durmayı öğrenecek. Hem bir tavsiyede bulanayım, ellerini izlemeyi seven bir bebekse uyku öncesi güzel oyalanma yöntemi oluyor
mom1236 Mervesk 8 aya kadar kundakladım. Bıraktırmam ise bir anda karar verdim kundaksız salladım çok uyandı ağladı ama alıştı sonra
Beyzayldz Üzerine örttüğüm pikeyi eliyle tutmasını sağlıyordum zaten direk kollarını arkaya doğru kaldırıyor bütün gecede bırakmıyor yüzünü elleyip kendinide uyandırmıyor ben öyle yapmıştım 6 aylık oldu hala pikeye sarılıp uyuyor
Mervesk Beyzayldz ellerini yüzüne götürmeden durmuyor malesef en fazla 20 dk duruyor sonrası yüzünü çizmek ağlamak ile devam ediyor, birde kundağa sarmadığımda uyumuyor ağlıyor
Mervesk Mom62636362 Yani ağlaması ellerini yüzüne buruşturması normal mi? Herkes 3 aylık olduğu için küçük olduğunu beklememiz gerektiğini söylüyor fakat oğlumuz zaten sürekli istemediği için mıkıranıyor ellerini çıkarıyor ne yapacağımızı şaşırdık 🤷🏼♀️
Mom62636362 Mervesk Evet çok normal, ellerini kollarını böyle bağlayarak kullanmasını engelliyoruz güzel uyusunlar diye ama kullanmayı geç öğreniyorlar bizim yüzümüzden, o yüzden dediğim gibi bu bir süreç. Kollarını kontrol edemeyecek kendisini uyandıracak, ağlayacak. Ama zamanla kontrol etmeyi öğrenicek. İnanın bunu beklediğinizde zaman daha çabuk geçiyor
Mervesk Mom62636362 umarım öyle olur, geceleri mıkırabıp kendisini rahatsız etmesindense bir iki hafta ağlaması çok zor olmaz. Teşekkürler
Mervesk mom1236 8 aya kadar kundakla mıkıranmadan uyudu mu? Bizim bebeğimiz hep mıkıranıyor kollarını çıkarıyor
kendicocugunungelisimcisi Mervesk evet uyudu çok şükür zaten benim kız da artık kundak istemiyormuş sanırım. Çünkü sinirlenerek tırtıl gibi geziyordu beşiğin içinde koyduğum yerde kalmıyordu. Çıkarınca o sorun da ortadan kalkmış oldu.
Mervesk kendicocugunungelisimcisi ne güzel umarım bizde öyle kolay atlatırız, dün gece kundaksız sallamayı denedik fakat asla uyumadı
kendicocugunungelisimcisi Mervesk biraz daha zaman tanıyın öyleyse ama istemiyor da dediniz. Ya daha sıkı bir kundak yapacaksınız ya da kundaksız uyumasına alışmasını bekleyeceksiniz. Bir de ben kundak olarak fermuarlı kundak kullanıyordum benimki de ellerini boynundan çıkarıyordu sonra içine önce kollarını müslinle sarıp fermuarlı kundağa geçiriyordum.
Mervesk kendicocugunungelisimcisi Fermuarlı kundağı sonradan keşfettik onunla yatırdığımızda da uyumadı. Zaman tanımaya karar verdik kendi ellerini çıkararakalışsın