Duduperi Cok fazla televizyon telefon bakan çocuklarda bu malesef ki var nedenini araştırdım çocuklar konuşma becerisini duyarak değil dudakları gözlemleyerek konuşmaya calisirlarmis telefon ve televizyon da sadece izlemeye dayalı renkler ve ışık olduğu için tek taraflı iletişim söz konusu çocuğunuz izlediği birşeye tepki bile verse karşısında tepkisine karsklik alamadığı için sadece izleyici konumunda çocuğunuzla bol bol göz teması kurdurup konuşursanız televizyon ve telefonu kisitlarsaniz en azından günde 15 dklik bakmaya müsade ederseniz kısa bir süre içinde karşılığını alabilirsiniz gibi geliyor bana birde çocukların çıkardıkları sesleri taklit etmek onlarda özgüven yaratirmis çıkardıkları sesleri doğru yaptığını dusunurlermis ben çocuklarla bebeklerle bebek gibi konuşulmasına anlam veremezdim fakat böyle düşününce gercekten doğru bir yaklaşım olduğunu görüyorum umarım işinize yarar