arkadaşlar size amme hizmeti vermek istiyorum. forumda yüzlerce kişinin bebeğine pirinç unu verdiğini okudum. çoğu kişi annelerimiz bizi pirinç unu ile büyürmüş gayet sağlıklıyız üzerinden düşünüyor. ama daha iyis varken neden pirinç unu. daha iyisi zor ulaşılabilir bir şey değil. daha maliyetli değil.
tam yulaf unu, bulamıyorsanız normal yulaf unu, bulamıyorsanız yulaf alıp yulaf lapası yapın onu da alamıyorsanız bebek irmik alın. bu alternatifler varken pirinç unu almayın. son seçenek olsun. nedenine gelince özetle anlatayım.
yulaf unu - bebek irmik - pirinç unu
16————-12——————-6 ————-protein(g)
10———-—4————-——-2 ————-lif(g)
430————180—————-70 ——potasyum(mg)
7—————-1———————1 —————yağ(g)
66—————73——————82 —karbonhidrat(g)
54—————17——————-10 ———kalsiyum
5——————1———————0 —————demir
rakamalar üç aşağı beş yukarı oynayabilir ama özetle bunlar arasında böyle bir fark var. daha iyisini vermek varken neden daha az protein daha az vitamin lif vs içereni seçiyorsunuz. annelerimiz bizi nasıl büyüttüyse yüzde yüz her şeyi beğenip uyguluyor muyuz da pirinç unu fikri çok mantıklı geliyor? bence çoğu kişinin kolayına geliyor. bebekler seviyor. pişirmesi kolay. merak etmeyin yulaf unu da kolay pişiyor. 😅
neden pirinç değil sorusuna ikinci yanıt. glisemiks indeks. glisemik indeks basit dille besinlerin içeriğindeki karbonhidratın şekere dönüşebilen oranını ifade ediyor. yani şekerinizi ne kadar yükselttiği. glisemik indeks ne kadar yüksekse o kadar sağlıksız çünkü o kadar hızlı sindirilir şekerinizi hızlı yükseltir hızlı düşürür bu yüzden kolay acıktırır ve daha çok şekere maruz bırakır. ayrıca şekerin yükselmesi ve özellikle hızlı yükselip düşmesi iyi bir şey değildir.
BESİN GLİSEMİK İNDEKS(Gİ)
Yulaf 40
Yulaf ezmesi,yulaf lapası 60
Kepek(yulaf,buğday…) 15
Mısır gevreği 93
Beyaz un 85
İrmik 50
Pirinç unu 95
burada da pirinç ununun yulaf ve irmiğe göre iki kat daha fazla glisemik indekse sahip olduğunu görebilirsiniz.
bu işin uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile neden pirinç unu yemesin ki sorusuna cevap vermek istedim. ama tabi ben yemesin demiyorum. daha iyi alternatifler var diyorum. bebek irmiğinden de çok güzel muhabbeti oluyor. yulaf unundan da. bence deneyebilirsiniz. sevgiler.