Karanimmm canım merhaba, bende kızımdan şüphelendiğim için 10,5 aylıkken gelişim uzmanına gittim. dönen nesnelere ilgi yada takıntılı oyuncağı yoktu ama alkış bay bay hiç yoktu, 15 aylık hala yok. 10,5 ay için aşağıdaki soruları sordu bana. bunlara yanıt verirsen bildiğim kadarıyla yorum yapabilirim.
çıngırağı kavrayıp sallayabiliyor mu? evet
2 küçük küp verildi, elden ele geçirme var, küpleri birbirine vurma var.
kuru üzüm konuldu, kıskaç hareketi yok, kavrama, ele alma var.
desteksiz oturma var, emekleyip daha sonra kendi kendine oturma var.
koltuklara tutunarak kalkma var, 10 saniye tutunmadan ayakta durma var, istediği objelere koluyla veya parmak uçlarıyla uzanarak alma isteme var.
agulama, kendine ait dil, dede baba mama gibi heceler var.
istediği bir nesneyi ağlamadan da çabalayarak gösterme var.
doktor ce-e yaptığında kızım elleriyle doktorun yüzünü açmaya çalıştı. tepkisi vardı yani
kızım oyuncak çantasına odak verdi, doktor sağdan mercan dediğinde baktı, sola geçerken kızım tüylü bir ponpona odaklanmıstı, doktor mercan dedi 2. seferde baktı.
normalde evde ismine pek tepki vermez ama bir şeye odaklanmışsa normal olduğunu söylemişti