anayimbenn Ayecnsvr58 evde ne kadar çocukla konuşup iletişim kurarsanız o kadar hızlı konuşur şimdiki çocuklar ekranlar yüzünden 3 yaştan önce pek konuşmuyor
Uzaymekiii Ayecnsvr58 tamamen çocuğun mizacına bağlı bir durum kızım ve yeğenim yaşıt aralarında 40 gün var. Kızım 1 yaşındayken susmuyorsu yeğenim 2 buçuk yaşından sonra konuşmaya başladı. annesi mahvoldu neden konuşmuyor diye kreşe yazdırdı kreşten sonra dili çözüldü öncesinde anne baba dahi demiyordu. Şimdi o da susmuyo kızımla bir araya geldiklerinde ülkeyi kurtarıyorlar😂🤷🏻♀️
DenizSerap Ayecnsvr58 bu bebekten bebeğe göre değişiyor. Oğlum 20. Ayından beri konuşuyor geçen hafta tam 24 aylık oldu. şarkı söyleyip cümle kuruyor sohbet ediyor derdini anlatıyor. Biraz kitap okuyun anlatın ve soru sorun konuşması için.
Pamukyanakasaf 2 yaş civarlarında 2 kelimelik basit cümle kurar. ‘Anne su ’ gibi. 3 yaşa kadar da kendini ifade etmeyi öğrenir. Tabi bu dediğim tüm bebekler için geçerli olamaz. Gelişimde farklılıklar vardır. Ortalama olarak böyle.
mihrosum Uzaymekiii benim kızımda 21 aylık sadece mama meme baba diyor bunlarıda canı isterse hala konusmuyor daha kucuk oldugu ıcın krese de veremiyorum. Konustu yazmıs siniz cok mutlu oldun. Yani ne soylesem anlar. Hayvanlar meyveler renkler aklınıza negelıyorsa sorarım gosterır ama konusma yok
balarisi_2019 Uzaymekiii 2,5 yaşında ki yeğeninizin hiç kelimesi yok muydu kreşe kadar? Bende çok üzülüyorum 😔
Uzaymekiii mihrosum teşvik edin o zaman yani muhtemelen istediği şeyleri göstererek işaret ederek anlatıyo mesela anlamadığınızı söyleyin seslenmezse bakmıyomuş gibi yapın bunlar işe yarıyo mecbur kalıyo yani bi nevi o zaman da konuşuyo😌 ama endişelenmeyin herşeyi anladığına göre işitmede veya algıda problemi yok sadece konuşası gelmiyo😌
mihrosum Uzaymekiii evet aynı sekılde canım. Mesela acıkıyor ya aglıyor beni mutfaga goturup dolabı acıyor. Yada yerde onunla ıynanamımı istiyor eliyle bana gel otur yapıyor bende evet herseyını anlıyorum.. Ama anlamıyorum dedıgım de aglıyor konusmuyor yani kediyi soruyorum bu ne diyorum ses yok nasıl ses cıkarır diyorum ses yok ama 100 tane hayvanın ıcınden hangisi kedi diye sor hemen gosterır
Uzaymekiii balarisi_2019 hiç yoktu herşeyi parmağıyla ıh ıh diye gösteriyordu annesi pedagoga götürdü nörologa götürdü kbbye götürdü herşey temiz ama çocuktan çıt çıkmıyordu resmen kreşe başladıktan 2-3 ay sonra dili çözüldü resmen😌
Si_se_ta_be Ayecnsvr58 Sürekli ona herşeyi gösterip adını söyleyip öğretin . Benim oğlum 20 aylık nerdeyse herşeyi biliyor adını söylüyor
Uzaymekiii balarisi_2019 bilmiyorum sadece sorun çıkmadığını biliyorum tüm tetkikleri temiz çıktı demişlerdi o dönem