Sennur2218 Merhaba kızlar. Her ilk anneliği olanlar gibi emzirmeyi kesmek konusunda da sıfır bilgiye sahibim, internetten biraz baktım aileme sordum falan ama ben yinede nasıl yapacağımı anlayamadım. Yada kızım emmeye kafayı takınca gözü başka bir şey görmediği için kesmekten korkuyorum ve anlamıyorum diyelim. Ama artık kesmek zorundayım çünkü zaten 5 aydır tek meme gidiyoruz ve artık diğeri de çok azaldı. Ama asıl etken emmeye o kadar çok düşmeye başladı ki yemek yemesi iyi olduğu halde asla yemiyor 2 damla emdiğini öğün sayıyor bu da zor oluyor tabii. Şu an 14 ayı doldurduk. Sizler nasıl kestiniz bebeği emme bağımlısı olan bir anneye göre tavsiyeler verir misiniz? Bu arada kesmek istiyorum ama doktor randevusu da aldım doktor onayı ile keseceğim durumu nasıl önce ona baktıracağım ama kes diyeceğinden de eminim. 🤪😂 Sizleri bekliyorum.
verysadmom Sennur2218 bende merakla bekliyorum tecrübeli annelerimizi. Ancak bir anda asla kesme. İçerde kalan süt ilerde iltihap yapıyor ve tedavisi maalesef yok. Yengem bir anda kesti bebekten memede kalan süt boşalmayınca bikaç sene sonra aşırı ağrı sancı yaptı ve gittiği 2 tane prof tedavisi maalesef yok demiş.
yenidoganhemsiresi Sennur2218 bebeğiniz henüz çok küçük :( O süte ihtiyacı var. En az 2yaşa kadar ve tüm dişleri tamamlanana kadar emzirmenizi öneririm. Hele ki bu pandemi döneminde sütünüz en kıymetli sıvı. Sadece beslenme olarak düşünmeyin bebeğiniz için ağzı kesici, huzur kaynağı her şey😊 ama ben illa da bıraktıracağım diyorsanız bunu zamana yaymalısınız ki bebeğiniz de travma oluşmasın. Öncelikle günde 4kez emiyorse 1hafta kadar 3e düşürelim sonra 2ye böyle böyle zamana yayın. Emmek istediğinde alternatif sunun dikkatini çekecek unutsun. Gece için de eşten yardım alın. Uyandığında babası uyutsun bir şekilde. Toplam 1 aya yaymanız uygun olacaktır.
Ada1311 Bende tuvalet eğitimini tamamladım bu evreye gececgim burda bekleyip okuyayım 😊 Ben araştırdığımda bir şey sürmek bant yapıştırmak doğal çözümler olmadığı için psikolojik sıkıntı yaratıyormus ilerde. Ama sabır taşı varmış aktarlarda onu sürünce hem ekşi hem acımsı değişik tat geliyormuş. Tiksinip bırakıyormus. Burda bir bayanın yorumuydu ezanla sela arası vakitte duası varmış okuyunca kesiliyormus. Birde Yasin suresini ne niyetle okursan o olur demos alimler Yasin okuyabilirsin. Bol bol
Sennur2218 Ada1311 teşekkür ederim size de kolay gelsin. 😄 Şunu merak ediyorum sabır taşıyla kestik mesela yani aklına gelince bir daha ne yapacak ağlayıp durursa? Çok korkuyorum yaa. Zaten kolikti ağlamaları yeni kesildi inanın ağlamak korkulu rüyamız oldu. 🙊
Ada1311 Sennur2218 canım öncelikle Cook büyük sabır isj ilk 3 gün yada 1 hafta arası tamamen mız mız huyu suyu değişecek kızmadan anlatarak sabırla devam etmesi lazım. Seninde hazır olman lazım çok ağlayınca veirisen bu onu hep yapacak ağlama yönetimini kullanacak. Oyunla oyala sevdiği bir şeyi yaptır 2 3 gün ağlar sonra alışır mantığı 😂 annelik zor iş
Sennur2218 Hayır ne sorunca dikkat çekiliyor burada acaba? Kayınvalide, elti, görümce, kavga, gürültü mü?
Sennur2218 verysadmom işte hiçbir bilgim yok bunları merak ediyorum kestim diyelim ben ne yapacağım gelen sütü bunlara da cevap arıyorum ama kimse görmüyor postu sanırım. 😒
verysadmom Sennur2218 biraz araştırma yaptım daha önce. Günde 3 kere emiyosa 2 haftalık süreyle 2 kez emzirmeye indirin, daha sonra yine 2 veya 3 haftada tek emzirmeye indirin diye yazıyordu. Zamanla hem memede ki süt boşaltıp üretim yspmıyomuş hemde bebek unutuyomuş. Emmek istediğinde ilgisini başka yöne çekmek lazımmış. Zor ve zaman isteyen Bi iş vesselam🙂
Sennur2218 yenidoganhemsiresi çok teşekkür ederim bilgiler için, ben gerçekten emzirmeyi o kadar çok istiyorum ki bir damla da kalacak olsa emsin istiyorum. Ama yemek yemesini engellediğini de düşünüyorum o yüzden bu karara varmıştım. Birde dişleri neredeyse tamamen çıktı o yüzden kessem de sorun olmaz diye düşünmüştüm ki 14 aylık ama herhalde 4 dişimiz kaldı. Siz sanırım hemşiresiniz. 😊 Bu yeme sorunu ile emmeye çok düşmüş olmasının alakası var mıdır gerçekten? Eğer ki yoksa zaten kesmeyeceğim. Beni kesmeye yönlendiren tek şey diğer besinleri çok az sütüme karşılık tercih etmesi çünkü.
yenidoganhemsiresi Sennur2218 ben emzirme danışmanlığı da yaptım bir dönem tüm anneler bu yanılgıya düşüyor. Ama ne yazıkki sonu pişmanlık oluyor en azından emiyordu şimdi hiçbir şey yememiş oluyor diyorlar. Tavsiyem sırf bu yüzdense sebep akışına bırakın emsin 🌼🌼
Sennur2218 yenidoganhemsiresi bütün kaygılarımı dindirdiniz gerçekten çok teşekkür ederim yemiyorsa da elbet bir gün yiyecek diyerek emzirmeye devam ediyorum o halde. 😊💐