Marjinal_Anne2 Damla93 bizde aynıyız 17aylık her şeye baba diyor , zaten kelimeler dazla yok anni , meme, baba , pisi bazen nene der uff bilmiyorum Ya napcagımı
Damla93 1prens1prensess götürdüm götürmezmiyim ama doktor bişey yapmadı bir yere yönlendirmedi kitap oku falan diye geçiştirdi
1prens1prensess Damla93 bizim kitaplardan çok gin içinde konuşmamızdan daha çok kaptı kelimeleri naptıysam söyledim karseşinin altını alıcam bezi getirmisin gibi veya yemek koyalım at binelim gol yapalım diye diye hep bu şekilde konuşuyorum olmadı farklı bir doktora daha mı götürseniz hem içiniz iyice rahat eder veya bir sorun varsa ortaya çıkar
Damla93 Leylahanli pandemiden falan çok sosyal bi çocuk olamadı belki bununda etkisi varsır haklısınız
Damla93 1prens1prensess işte onu sordum aslında bende doktor dışında hangi bölüm ilgileniyo konuşma terapisti 18. Ayda çağırdı tekrar aöa pedegogmu farklı bir yer mi onu bilmiyorum yada doktormu yönlendiriyo
1prens1prensess Damla93 sizi çağıran konuşma terapistine gidin o zaman eğer tuaflık hissettiğiniz halde hala normal diyorsa çocuk doktoruna çıkarın direk onlarda baya bir ilgileniyor olmadı başka bir bölüme kendileri yönlendiriyor direk nereye gidilir bilemiyorum ama genelde en ufak şeyde çocuk doktoruna gidiyorum konuşuyormu kaç cümle var veya diğer rutin kontrollerini yapıyor eğer kendi ilgi alanı değilse konrtollerinden sonra hemen farklı doktora yönlendiriyor
Arya0620 Damla93 erkek çocukları ogleymis a.a geç konusabiliyomus. Allah büyük canım bizde Uğraşıyoruz gene az cokmkonusabiliyo senin çocuk gibi konut alıp bakiyo ediyoda bülbül gibi sakmiyo 3 buçuk yaşında bide ama kreşe verdi düzeldi biraz geri aldık pandemi var diye şimdide rehabilitasyona goturcek anlaştılar.
AtlasAysegul Damla93 Ama çok erken daha. 24 aya kadar 10 kelime söylemesi veya öğrenmesini bekleriz demişti bizim çocuk doktorumuz. Yani gerilik olduğunu sanmıyorum endişe etmeyin lütfen. Bir şeyi istediğinde ıh uh yapıyorsa örneğin anlamadım annecim ne demek istedin vs diye konuşmaya teşvik edin zaten o ifade etmeye başlayacaktır
AtlasAysegul Damla93 Hiç kafanızı karıştırmayın çoğu bebek 2 yaştan sonra başlıyor. Sizin ufaklığın işine gelmemiştir. Siz sohbet edin onunla. Mesela dışarı balon dışardaki olayları anlatın ondan da anlatmasını isteyin annecim orda ne varmış ben kediye benzettim uzaktan sence ne kedi mi köpek mi…. Vs vs sizin anlayamadığınıza ikna olunca o başlıcak lendi ifade etmeye. Her istediğini hemen vermeyin. Su istiyorsa ve işaret ediyorsa anlamadım deyin söyle annecim ben seni dinliyorum deyin. Bu ne, bunun adı bu.. gibi ısrarla söyletmeye çalışmadan ince ince işleyin😁😉😉 Tahmin ettiğinizden çoook zekiler ve işlerini biliyorlar
Baltopu 1prens1prensess ne alaka yazdığınızda post sahibinin sorduğu?kadın iki üç kelimeden bahsediyor siz yirmi diyorsunuz
1prens1prensess Baltopu siz neden linçlenecek yer arıyorsunz? Ben 18 18.5 aylık gibi götürdüğümde 20 kelimesine gayet normal dedi bende hanımefendiye durumu açıkladım hanımefendiyle zaten konuştuk ben gene 10 falan vardır sandım ki 3 olduğunu söyledikten sonra diyeceğimide dedim post sahibi rahatsız olmadı size ne oluyor anlamıyorum yardımcı olur diye kendi olayımı anlattım 1 ay fark bebeklerde çok şey ima ediyor benim oğlum ona bakılırsa 16 ayına kadar anne bile demiyordu hergün bişy öğreniyorlar size ne oluyor cidden anlamıyorum ya
Pares Damla93 bizde 17 aylığız öyle bi konuşma yok ınne , baba, mem , mam , nen nen, birde bütün hayvanların çıkardığı sesi yapıyo o kadar bende çok merak ediyorum ne zaman konuşacak diye
Kaansmommy Damla93 büyük hastanerletrde çocuk gelişimi bölümü var oraya götüreceksiniz eğer otizmse orda rapor çıkartırıyolar ve siz ücretsiz terapi alıyosunuz
Damla93 AtlasAysegul evet dediğiniz gibi çok zekiler gerçekten inanın herşeyi biliyo ne dersem yapıyo getiriyo gösteriyo ama konuşmada tembel uzaktan kumandalı arabayı bile benden güzel kullanıyo ama bütün derdini gel ve verle anlatıyo 😀
HaticeAksak Damla93 Otizm üç yaşında ortaya çıkmaya başlar ve göz teması kurmazlar. İsmi söylendiğinde asla dönüp bakmaz tepki vermez. Konuşma çocuktan çocuğa değişir.tv çizgi film fazla izliyor mu ?
Damla93 HaticeAksak ben otizimden şüphelenmiyorum zaten öyle bi problemimiz yok şükür tv tablet izlemiyo göstermiyorum